  • 1. Data: 2003-03-01 12:50:43
    Temat: Jak uzyskać splatę mojej części spadku?
    Od: "upierdliwy" <u...@o...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam problem związany ze spadkiem.
    W ubiegłym roku, na mocy postępowania spadkowego stałem sie właścicielem 1/4
    części
    nieruchomości. Opłaciłem stosowny podatek spadkowy, mam wpis do ksiag
    wieczystych
    potwierdzający moje prawa do tej nieruchomości. Problem polega na tym że
    zamieszkujące
    nieruchomość małżenstwo ( mające również prawo do 1/4 tej własności)
    twierdzi że nie
    otrzymam od nich żadnej spłaty z mojej części ponieważ uwazają że nie mam
    do tego prawa.
    Chciałbym spytać o tok postepowania, oraz zwiazane z tym koszty ( kwota do
    odzyskania dla
    mnie wyniosłaby około 20 000 zł ) oraz o czas rozstrzygania tego typu spraw.
    Drugie pytanie to czy moge wystepować o spłatę indywidualnie, czy też tylko
    wraz z
    pozostałymi współwłascicielami?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Adam

  • 2. Data: 2003-03-01 15:34:47
    Temat: Re: Jak uzyskać splatę mojej części spadku?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    upierdliwy wrote:
> [...]
    > Drugie pytanie to czy moge wystepować o spłatę indywidualnie, czy też tylko

    Domyślam się, ze postępowanie spadkowe, o którym mówisz dotyczyło
    nabycia spadku. Jeśli tak i nie możecie się dogadać, to teraz musisz
    złożyć wniosek o dział spadku, wpis to ok 2% wartości całego spadku. W
    psotępowaniu będą brali udział wszyscy spadkobiercy.

    KG

  • 3. Data: 2003-03-01 17:25:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Mar 2003, upierdliwy wrote:

> [...]
    >+ tej własności) twierdzi że nie otrzymam od nich żadnej
    >+ spłaty z mojej części ponieważ uwazają że nie mam

    Zależy jak rozumieć twoją opinię.
    IMHO, to ty (na razie) masz prawo do 1/4 *nieruchomości*.
    Na mój gust... jakby ci zwolnili do dyspozycji 1/4 powierzchni
    (razem z prawem korzystania w 1/4 z "przyległości" typu plac)
    to nic ci płacić nie muszą.
    Albo mogą się zgodzić na czynsz (1/4 kwoty, oczywiście).
    Albo zaproponować (przed sądem) że może ty byś ich spłacił,
    to się wyniosą...

    pzdr, Gotfryd
    (współwłaściciel, nie prawnik)

  • 4. Data: 2003-03-01 22:23:23
    Od: "upierdliwy" <u...@o...pl>

[...]

    Jest tak.
    Nie bardzo można wydzielić 1/4 tej nieruchomości.
    Nie zgadzają sie na żaden czynsz ( proponowałem to ) ponieważ
    twierdzą że są u siebie i nie mają zamiaru nic płacić. Maja zamiar
    tam mieszkać więc odpada możliwość ich wyniesienia się stamtąd.
    I na koniec proponowałem im że jeśli spłacą mi 70% wartości
    mojej cześci to dam im spokój, również bez efektu.
    Dodatkowo nie wiem czy pozostali współwłaściciele będą chcieli
    wchodzic na drogę sądową ponieważ sądzę że już zostali po cichu
    spłaceni.
    Tak więc zostałem sam na placu boju, z pustkami w kieszeniach
    i sporą, jak dla mnie kwotą , której nie mam jak odzyskać.
    W dalszym ciągu czekam na następne sugestie i porady.

    Adam

  • 5. Data: 2003-03-02 09:37:31
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "upierdliwy" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i sporą, jak dla mnie kwotą , której nie mam jak odzyskać.
    > W dalszym ciągu czekam na następne sugestie i porady.

    Rozwiązanie widzę tak:
    Wprowadzasz się tam (przy pomocy policji?) i zaczynasz z nimi mieszkać.
    Wtedy oni przekonują się, że mają problem i jest wielce prawdopodobne, że
    pomyślą o dogadaniu się z Tobą. Tyle, że może to również doprowadzić do
    bardzo niemiłych sytuacji. Wymagać będzie od Ciebie mocnych nerów i dużo
    cierpliwości.

    Nie wiem czy wystarczy sama policja, czy też potrzebna jest decyzja sądu,
    ale nie wydaje mi się. Może ktoś z "wiedzących" ;) się wypowie.

    Alek