    From: "upierdliwy" <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak uzyskać splatę mojej części spadku?
    Date: Sat, 1 Mar 2003 23:23:23 +0100

    Zależy jak rozumieć twoją opinię.
    IMHO, to ty (na razie) masz prawo do 1/4 *nieruchomości*.
    Na mój gust... jakby ci zwolnili do dyspozycji 1/4 powierzchni
    (razem z prawem korzystania w 1/4 z "przyległości" typu plac)
    to nic ci płacić nie muszą.
    Albo mogą się zgodzić na czynsz (1/4 kwoty, oczywiście).
    Albo zaproponować (przed sądem) że może ty byś ich spłacił,
    to się wyniosą...

    pzdr, Gotfryd
    (współwłaściciel, nie prawnik)

    Jest tak.
    Nie bardzo można wydzielić 1/4 tej nieruchomości.
    Nie zgadzają sie na żaden czynsz ( proponowałem to ) ponieważ
    twierdzą że są u siebie i nie mają zamiaru nic płacić. Maja zamiar
    tam mieszkać więc odpada możliwość ich wyniesienia się stamtąd.
    I na koniec proponowałem im że jeśli spłacą mi 70% wartości
    mojej cześci to dam im spokój, również bez efektu.
    Dodatkowo nie wiem czy pozostali współwłaściciele będą chcieli
    wchodzic na drogę sądową ponieważ sądzę że już zostali po cichu
    spłaceni.
    Tak więc zostałem sam na placu boju, z pustkami w kieszeniach
    i sporą, jak dla mnie kwotą , której nie mam jak odzyskać.
    W dalszym ciągu czekam na następne sugestie i porady.

    Adam