  • 11. Data: 2004-07-14 11:55:26
    Temat: Odp: Jak ustalić numer Księgi Wieczystej
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > I myslisz ze Ci dadza MOJ wypis bez upowaznienie ?

    Wystarczy wykazać tzw. interes prawny. Czyli powiedzieć, że n.p. chcesz
    kupić tą działkę

    brett

  • 12. Data: 2004-07-14 11:57:21
    Temat: Re: Jak ustalić numer Księgi Wieczystej
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > I myslisz ze Ci dadza MOJ wypis bez upowaznienie ?

    Tak.

    Uwierz mi, bo jak budowalem dom to bralem wypisy nie tylko dzialek
    sąsiadow ... potrzeba mi bylo przeprowadzic gaz, to wzialem dane
    wlascicieli chyba z 3 dzialek po kolei.

  • 13. Data: 2004-07-14 12:24:40
    Temat: Re: Odp: Jak ustalić numer Księgi Wieczystej
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 lip o godzinie 13:55, na pl.soc.prawo, brett napisał(a):

    > Wystarczy wykazać tzw. interes prawny. Czyli powiedzieć, że n.p. chcesz
    > kupić tą działkę

    Niby brzmi ładnie i prosto. Ale jako osoba mająca podpisaną Umowę wstępną
    kupna sprzedaży nieruchomości od Urzędu Miasta Katowice, zwróciłem sie do
    geodezji o wyp[is z rejestru gruntów - kierowniczka odmówiła twierdząc że
    ....nie mam interesu do tej nieruchomości!!
    Wskazując jej również iż Sąd Rejonowy, po przedłożeniu mu przedmiotowej
    Umowy /wstęnej/, uznał żę -posiadam interes prawny_ i wydał mi odpis z
    Księgi Wieczystej!!!!!

    Ba - mam kwity na to, składełem 3 pisma z prośbą o wydanie odpisuów,
    prawnik z banku centrali w Łodzi interweniując u tej kierowniczki,
    powoływał się nawet na prawo bankowe - nie wzruszyło to babska z UMu. nie
    wyda i basta. Gdyby bank nie odstąpił od tego wypisu to pewnie bym
    interweniował w prasie i telewizji - bo dostałem _wyraźne_ wskazówki że
    bank przy ul. tej-a-tej nie wymaga takich dokumentów!!!
    Zapytałem tą babę czy nie ma przypadkiem prowizji z tego banku albo czy nie
    jest agentem tegoż banku.

    Generalnie, urzędnik powinien za swoje decyzje ponosić prawną i finansową
    odpowiedzialność - skutecznie by to zniechęciło nadgorliwych do
    nadinterpretacji przepisów /właściwie do nierozumienia przepisów/.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2004-07-14 13:46:55
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jak ustalić numer Księgi Wieczystej znając tylko adres nieruchomości?
    >
    > Pozdr.
    > adept

    Dziękuję wszystkim, korzystając ze wskazówek już sprawę załatwiłem.

    Pozdr.
    adept

  • 15. Data: 2004-07-14 13:58:50
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Janusz wrote:
    > Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję wszystkim, korzystając ze wskazówek już sprawę załatwiłem.

    To bądź tak miły i napisz, które z propozycji okazały się skuteczne.
    Niech na przyszłość inni mogą to znależć.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 16. Data: 2004-07-14 17:03:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    Przy starostwie powiatowym znajduje się Wydział Geodezji albo coś podobnie
    się nazywające. Na podstawie adresu uzyskasz numer KW. Jak ładnie poprosisz,
    to nawet właściciela. Z tym, że niechętnie o tym informują, bo mogą być
    rozbieżnością z KW. Skoro Księgi Wieczyste są jawne, to w tym wypadku
    ochrona danych osobowych to cokolwiek bezsens i utrudnienie życia, bo i tak
    te dane uzyskasz w Sądzie. Czasem wystarcza przecież nawet niepewne dane -
    przykładowo, jeśli chcesz znaleźć właściciela w celu zapytania o coś.
    Najwyżej, jak zadzwonisz, to Cię poinformuje, że już sprzedał. Wychodzi
    szybciej, niż lecieć do sądu.

  • 17. Data: 2004-07-15 09:38:07
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    KrzysiekPP pisze:

    > Tak.
    >
    > Uwierz mi, bo jak budowalem dom to bralem wypisy nie tylko dzialek
    > sąsiadow ... potrzeba mi bylo przeprowadzic gaz, to wzialem dane
    > wlascicieli chyba z 3 dzialek po kolei.

    No to miales "interes prawny"

    Zresztane wiem, bo mi to na razie obojetne,
    ale po cos Pan rzeczoznawca chcial upowaznienie,
    by taki wypis mojej dzialki wziac.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-07-15 10:32:21
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > No to miales "interes prawny"

    Coz ... pani nigdy nie sprawdzila mojej tozsamosci, a bralem wypisy
    wielokrotnie na rozne dzialki, wiec sądze, ze ten numer moze przejsc w
    99% przypadkow.

  • 19. Data: 2004-07-15 11:36:37
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Coz ... pani nigdy nie sprawdzila mojej tozsamosci, a bralem wypisy
    > wielokrotnie na rozne dzialki, wiec sądze, ze ten numer moze przejsc w
    > 99% przypadkow.

    Khem... Jak tak czytam o Waszych bojach z uzyskaniem numeru ksiegi
    wieczystej, to troche smieszno mi sie robi. W moim pieknym miescie w
    wydziale geodezji (czy jak on sie nazywa) na stoliku, na ktorym wypisuje sie
    druczki wnioskow o ten wydruk, o ktory wszystkim tam przychodzacym chodzi,
    lezy instrukcja wypelnienia tegoz druczku, w ktorej jest gotowa lista
    mozliwych powodow, w tym m.in. "przedlozenie w sadzie". A przedlozenie w
    sadzie jest przewaznie zgodne z prawda, bo chyba kazdy, kto chce znac numer
    ksiegi wieczystej idzie z nim zaraz do sadu, zeby do tej ksiegi zajrzec.
    Mile panie nie pytaja nikogo o nic. Jest milo i sympatycznie. :o)

    --
    Pzdr.
    Marcin