  • 1. Data: 2003-01-31 13:55:54
    Temat: Jak temperatura w mieszkaniu
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Jak powinna być temperatura w mieszkaniu zgodnie normami temperatur wewnątrz
    pomieszczeń. Mam zimno wmieszkaniu.Nie chce za to płacić

  • 2. Data: 2003-01-31 16:00:58
    Temat: Re: Jak temperatura w mieszkaniu
    Od: "free" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wojcio" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak powinna być temperatura w mieszkaniu zgodnie normami temperatur
    wewnątrz
    > pomieszczeń. Mam zimno wmieszkaniu.Nie chce za to płacić

    Ja mam tez zimno i to juz od 20-stu lat!!! Normalna temp. to 18C, a jak
    przymrozi to czasem nawet nizej. Tysiace telefonow i interwencji w
    spoldzielni niewiele pomogly-cos tam porobili i dalej mam zimno. A co
    najdziwniejsze, ze ludzie w bramach obok lub na sasiedniej ulicy to okn
    amusza otwierac bo gotuja sie w mieszkaniach i nawet na klatce schodowej
    maja cieplej-cholera mnie bierze. Chyba zmienie mieszkanie.

    Zastanawialem sie czy wystapic na drogre prawna, ale spoldzielnia to tez
    mafia i polskie sady podobnie-mysle ze nic nie da sie zrobic.

    pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-01-31 18:50:21
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    wojcio wrote:
    >Jak powinna być temperatura w mieszkaniu zgodnie normami temperatur wewnątrz
    >pomieszczeń. Mam zimno wmieszkaniu.Nie chce za to płacić

    W spółdzielni gdzie kiedyś mieszkałam minimum wynosiło 20 st.
    a jak było zimniej to były bonifikaty opłat, chyba za ilość dni.
    Sprawdź w regulaminie swojej spółdzielni, może też jest taki
    zapis (czasem jest to w aneksach).

    (przykład, patrz rozdział XV)
    http://www.sm.chorzow.pl/gazet/reszta_arch/regciep.h
    tm

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-01-31 19:31:38
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik free <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1e8e0$48v$...@n...onet.pl...

> [...]
    > amusza otwierac bo gotuja sie w mieszkaniach i nawet na klatce schodowej
    > maja cieplej-cholera mnie bierze. Chyba zmienie mieszkanie.

    Świadczy to tylko o braku wykonania tzw.. "kryzowania " sieci osiedlowej
    ciepłowniczej oraz kryzowania instalacji wewnętrznej budynków . Wykonywałem
    te prace przez 10 lat na Śląsku dla kilku spółdzielni mieszkaniowych .Po
    wykonaniu natychmiastowa poprawa w niedogrzanych mieszkaniach. Ciepła jest
    dosyć dla wszystkich tylko brak właściwego rozdziału.

  • 5. Data: 2003-02-01 01:17:51
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Fri, 31 Jan 2003 17:00:58 +0100, free <b1e8e0$48v$1@news.onet.pl>
    napisał/a:

> [...]

    > najdziwniejsze, ze ludzie w bramach obok lub na sasiedniej ulicy to okn
    > amusza otwierac bo gotuja sie w mieszkaniach i nawet na klatce schodowej

    To dzwoń często po pogotowie SPEC,niech odpowietrzają tekaloryfery,albo w
    piwnicy-Twój pion.

    >Chyba zmienie mieszkanie.

    A po co?

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 6. Data: 2003-02-01 09:31:39
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik fifi <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1eiu4$8f4$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik free <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b1e8e0$48v$...@n...onet.pl...

    Jedyne co można zrobić to domagać się od właściciela budynku
    "wykonania kryzowania " i to w formie skargi grupowej .skarga pisemna i
    wielokrotne monity pisemne .

  • 7. Data: 2003-02-02 13:03:19
    Od: "Tomasz S" <s...@g...pl>

> [...]
    > a jak było zimniej to były bonifikaty opłat, chyba za ilość dni.
    > Sprawdź w regulaminie swojej spółdzielni, może też jest taki

    Jeśli chodzi o normę to zobacz na PN - 82/B-02402 " Temperatury ogrzewanych
    pomieszczeń w budynkach".
    Wymagania dla pomieszczeń mieszkalnych to +20 st.

    Tak wiec ci nikt łaski nie powinien robić, jest chyba dopuszczalne
    krótkotrwałe niedogrzanie (spadek temp do 18 st) np ze względu na siarczyste
    mrozy, ale to juz regulują chyba jakies rozporządzenia.