  • 1. Data: 2011-11-16 08:03:48
    Temat: Jak sprzedac samochod po zmarlym
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    A konkretnie to jak powinna wygladac umowa sprzedazy?

    Sytuacja jest taka: samochod o niewielkij wartosci, majacy zastosowanie
    chyba juz na zlomie, wiec trzeba sie go pozbyc, legalnie, a nie ze "ktos go
    ukradnie" (choc to ponoc najprostsze:) )
    Wlasciciel - ojciec - zmarl
    Przeprowadzono postepowanie spadkowe, z podzialem procentowym miedzy mame i
    4 synow.
    Zaden ze "wspolwlascicieli" nie zglasza co do tego zastrzezen,m wrecz
    przeciwnie:)
    Pytanie tylko - jak powinna wygladac umowa sprzedazy, kto ma na niej
    figurowac jako sprzedajacy, skoro wlascicielem byl ojciec? Czy trzeba
    wymieniac wszystkich wspolwlascicieli, czy wystarczy 1 osoba (i ewentualnie
    upowaznienie od pozostalych jesli potrzeba)
    Bo rozumiem ze nie wolno mi wpisac np Ojca, skoro nie zyje?
    Moze ktos ma jakis wzor umowy? bo pelno jest, oiwszem, ale takich
    "normalnych" umow kupna-sprzedazy

    --
    Mark

  • 2. Data: 2011-11-16 08:29:06
    Temat: Re: Jak sprzedac samochod po zmarlym
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisal w wiadomosci grup

    > kto ma na niej
    > figurowac jako sprzedajacy, skoro wlascicielem byl ojciec?

    wszyscy spadkobiercy

    > Czy trzeba
    > wymieniac wszystkich wspolwlascicieli, czy wystarczy 1 osoba (i
    > ewentualnie
    > upowaznienie od pozostalych jesli potrzeba)

    wszyscy i wszyscy maja sie podpisac, do tego mozesz zalaczyc ksero dokumentu
    z postepowania spadkowego

    my tak sprzedawalismy dwa auta i kupujacy problemu nie mieli

  • 3. Data: 2011-11-16 09:08:33
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 16 Nov 2011 09:03:48 +0100,
    Mark <t...@a...w.pl> screamed:
> [...]
    > wymieniac wszystkich wspolwlascicieli, czy wystarczy 1 osoba (i ewentualnie
    > upowaznienie od pozostalych jesli potrzeba)

    Mają być wszyscy.

    > Bo rozumiem ze nie wolno mi wpisac np Ojca, skoro nie zyje?

    A podpisze się?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 10:07:52 user up 12988 days, 22:02, 1 user, load average: 0.02, 0.10, 0.27 ]

    The statement above is false.

  • 4. Data: 2011-11-16 17:09:05
    Od: "s.onet.pl" <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-16 10:08, Artur M. Piwko pisze:

    > A podpisze się?

    A co to za problem?

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-11-16 21:41:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2011, Mark wrote:

    > Przeprowadzono postepowanie spadkowe,

    Dla porządku - odpowiedzi które dostałeś jak rozumiem dotyczą
    wersji "było postępowanie o spadek, nie było działu".
    Wszystko się zgadza, jeszcze raz - wyłącznie dla porządku.
    Bo w razie "działu" można było spowodować "przypisanie"
    samochodu do nie wszystkich spadkobierców.

    > Bo rozumiem ze nie wolno mi wpisac np Ojca, skoro nie zyje?

    Umowa to wielostronne wyrażenie woli.
    Jakoś nie widzę *prawnej* wersji dla akceptowalnego przez przepisy
    "wyrażenia". Zmarły nie ma już praw (część wygasła, inne przeszły
    na spadkobierców)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-11-16 22:50:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/16/2011 11:09 AM, s.onet.pl wrote:

    > A co to za problem?

    no całkiem spory.

    nie chodzi, ze to był podpis "prawie" identyczny, tylko, zeby on sie
    podpisał, nawet inaczej niż zwykle.

    Chyba, ze miałeś na myśli jakieś seanse spirytystyczne, to znaczy sie
    spirytusowe.

  • 7. Data: 2011-11-17 00:49:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Umowa to wielostronne wyrażenie woli.
    > Jakoś nie widzę *prawnej* wersji dla akceptowalnego przez przepisy
    > "wyrażenia". Zmarły nie ma już praw (część wygasła, inne przeszły
    > na spadkobierców)

    A może inaczej? Tu ma być zawarta umowa sprzedaży. Ta zdefiniowana jest w
    KC. KC dotyczy osób fizycznych i osób prawnych. Śp. nieboszczyk żadną z tych
    "osób" nie jest.

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę: