  • 31. Data: 2007-06-08 12:32:29
    Temat: Re: Jak sie ma predkosc?
    Od: M&C <c...@C...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Odpowiem w swoim imieniu - tak, zazwyczaj przez wioskę w pełnym ruchu
    > jedzie się w okolicach 80 km/h. Jesli pojedziesz wolniej, to TIRy będą
    > próbowały Cię wyprzedzać a to jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne
    > od drobnego przekroczenia prędkości. Dotyczy to wiosek przy głównych
    > drogach i dobrych warunków jazdy. Wiosek, których mieszkańcy doskonale
    > wiedzą, jak się zachować.

    Zwłaszcza dzieci wracające ze szkoły wiedzą jak sie zachować.
    Najwyraźniej nie bywałeś jako pieszy w takich wioskach.

    Marzena
    --
    Robótki Marzeny
    http://fanturia.googlepages.com/home

  • 32. Data: 2007-06-08 12:36:29
    Od: "PAndy" <p...@p...onet.pl>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Nawet gdyby jechal 200 km/h tez, w wyniku proby samobojczej, mieliby
    > szanse przezyc.

    pozazdroscic optymizmu... szkoda ze ci mieli pecha
    http://www.poszalej.xt.pl/

  • 33. Data: 2007-06-08 12:39:40
    Od: "blackbird" <n...@n...org>

    > Ty się chyba nie słyszysz... Średnio ok. sekundy mózg przetwarza
    > informację o zagrożeniu i dopiero wtedy następuje reakcja. Czyli na dzień
    > dobry ok. 15 metrów bez żadnej reakcji :-))).

    I co z tego wynika?

    Nie oceniam tego faceta, tylko odnosze sie do faktow medialnych. Wynika z
    nich, ze facet zdazyl zareagowac, bo hamowal ale zabraklo miejsca do
    zatrzymania pojazdu. Jadac 50 km/h wystarczy doslownie kilka metrow drogi
    hamowania, zeby predkosc ograniczyc na tyle aby pieszy mial ogromne szanse
    przezycia. W opisywanym przypadku mamy 2 trupy.

  • 34. Data: 2007-06-08 12:43:00
    Od: "blackbird" <n...@n...org>

    > "Zawsze zwalniasz do 40 - 50 km/h przed przejsciami we wioskach?" - to są
    > Twoje słowa.

    Juz sie przyznalem, ze nie zwalniam.

    > W takim razie z jaką prędkością jeździsz "we wioskach", skoro dla
    > zachowania szczególnej ostrożności nie zwalniasz nawet do przepisowych 50?
    > Ile jedziesz przez wioskę? 90?

    Jade z predkoscia dostosowana do stanu drogi, widocznosci i natezenia ruchu
    czyli taka jaka w danym miejscu jest bezpieczna.

    > Zapewne zatrzymujesz na 10 metrach... A pieszych ostrzegasz piskiem
    > hamulców czy wysiadasz?

    Jesli zajdzie taka potrzeba to sie zatrzymuje, hamulce mi nie piszcza. Poza
    wioskami pieszych ostrzegam sygnalem dzwiekowym.

  • 35. Data: 2007-06-08 12:49:43
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > ..zazwyczaj przez wioskę w pełnym ruchu
    > jedzie się w okolicach 80 km/h.

    Jeśli 80/50 jest dla Ciebie drobnym przekroczeniem to nie bardzo mamy o czym
    rozmawiać ;-). Nie twierdzę że jadę przez wieś 50, bo z reguły ok. 60, i to
    z "oczami dookoła głowy". Ale 80/50 to lekko 2,5-3 razy dłuższa droga
    zatrzymania (nie mylić z teoretyczną drogą hamowania).

    > Jesli pojedziesz wolniej, to TIRy będą
    > próbowały Cię wyprzedzać a to jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne
    > od drobnego przekroczenia prędkości.

    Wybacz, ale uważasz za słuszne łamanie prawa tylko dlatego, żeby ktoś
    niecierpliwy za Tobą nie musiał go łamać? To jego problem, a nie mój. Nie
    jadę 30/h, poza tym wioski z reguły są krótkie...

    > Dotyczy to wiosek przy głównych
    > drogach i dobrych warunków jazdy. Wiosek, których mieszkańcy doskonale
    > wiedzą, jak się zachować.

    A piłki są na gumkach i nigdy gówniarzom nie wylatują na drogę ;-))).

  • 36. Data: 2007-06-08 13:06:42
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2007 09:08:46 +0200, blackbird napisał(a):

    > Zawsze zwalniasz do 40 - 50 km/h przed przejsciami we wioskach? Byc, moze
    > takim biadoleniem sam sobie wyrok szykujesz.

    Ja zwalniam. I jakoś z tego powodu nie cierpię.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 37. Data: 2007-06-08 13:16:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "blackbird" <n...@n...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > zatrzymania pojazdu. Jadac 50 km/h wystarczy doslownie kilka metrow drogi
    > hamowania, zeby predkosc ograniczyc na tyle aby pieszy mial ogromne

    Może zabrakło mu właśnie tych kilku metrów.

    > W opisywanym przypadku mamy 2 trupy.

    I co to zmienia w kontekście drogi hamowania?

  • 38. Data: 2007-06-08 13:22:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    Artykul: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34885,4199730.htm

    W takim wypadku sprawę ocenia się podobnie, jak przy kierowaniu przez osobę
    nietrzeźwą. Czyli przede wszystkim samo przekroczenie prędkości jest
    wykroczeniem.

    Natomiast biegły musi się wypowiedzieć, czy miało ono, a jeśli tak, to jaki
    związek z wypadkiem. Bo bywa, że nawet pod 30 km/h jadący pojazd ktoś
    wejdzie. Znam przypadek śmiertelnego wypadku przy prędkości niemal równej 0
    km/h.

    Pieszy w upojeniu alkoholowym wszedł w samochód, który zatrzymał się widząc
    pijaka idącego środkiem drogi. Pijak mimo to samochodu nie zauważył, otarł
    się o błotnik i odpychając od dachu wywrócił tyłem głowy trafiając
    dokładnie w narożnik krawężnika. Zginął na miejscu. Na samochodzie nie było
    żadnych śladów, a zdarzenie widziało sporo osób (również koledzy denata) i
    nikt nie przedstawiał odmiennej wersji.

  • 39. Data: 2007-06-08 13:54:13
    Od: venioo <v...@i...pl>

    M&C pisze:
    > Zwłaszcza dzieci wracające ze szkoły wiedzą jak sie zachować.
    > Najwyraźniej nie bywałeś jako pieszy w takich wioskach.

    te wlasnie dzieci maja 100 razy wiecej rozumu niz ich pijani rodzice
    jezdzacy na rowerze bez swiatelka po ciemku...
    ja zawsze zwalniam w wioskach do tych 50km/h, i ostatnio wlasnie przy
    tej predkosci nie zdazylem zahamowac jak z krzakow wybiegla mi sarna
    prosto pod kola. efekt taki, ze zwierzak (dostal jeszcze poprawke autem
    z przeciwka) nie przezyl a 2 samochody rozbite.
    na szczescie to nie byl czlowiek, ale i tak szkoda stworzenia.

    --
    venioo

  • 40. Data: 2007-06-08 13:57:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello M&C,

    Friday, June 8, 2007, 2:32:29 PM, you wrote:

    > Zwłaszcza dzieci wracające ze szkoły wiedzą jak sie zachować.
    > Najwyraźniej nie bywałeś jako pieszy w takich wioskach.

    Jassssne. Twoje doświadczenie jako kierowcy zapewne powala.
    Szkoda, że tak lekkomyślnie usunęłaś dalszą część posta.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl