    From: "Mariusz M" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak rozwiązać umowę usługi internetowe
    Date: Fri, 21 Nov 2003 21:04:33 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@yk250.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już wyjaśniam
    Numion nie jest wiarygodny bo jak mają proxy to kolejne pomiary
    zafałszowane.Próbowałem DU Meter.
    Pomyliłem jednostki w umowie mam cytuję " X zobowiązuje się do
    udostępnienia
    w ramach usługi Abonentowi szybkość łącza do 512Kb/s" - gwarantowaną mam
    0-bez CIR (jest tylko do 512Kb/s).
    Nie pisze w umowie czy z mojej końcówki do ich serwera. Podpisując
    umowę
    uważałem, że to będzie wyjście na świat do 512Kb/s - chyba to jest
    oczywiste. Każdy może sobie zrobić LAN na 100Mb/s i połączyć się z netem
    poprzez modem na 56Kb/s. - to w umowie może wtedy napisać, że oferuje
    dostęp
    do internetu 100Mb/s. (Paranoja). Rozumiem to tak jeśli najwęższe
    "gardło"
    po drodze pozwala na 512Kb/s to mam 512Kb/s i wszystko. Jeśli coś po
    drodze
    zwalnia to wiadomo, że nie przeskoczę tego i mam tyle na ile to
    zwalniające
    ogniwo pozwala. Chyba jakiś zdrowy rozsądek musi być. Przecież to jest
    dostęp do internetu a nie do serwera. Ich serwer to jam mam w ... . Nikt
    nie
    zakłada łącza stałego żeby tylko mieć dostęp do serwera dostawcy, chyba
    99% ludzi chcę mieć łącze z internetem.Cwaniaki mają proxy i popularne
    strony www po powtórnym otwarciu otwierają się szybko. Ale jak ściągałem
    np.
    ten sam plik 20MB to na neostradzie w 5-7 minut a u X w godzinę.
    Próbowałem
    o różnych porach.
    Inny pkt. umowy " w trakcie modernizacji X zastrzega sobie prawo do
    wyłączenia sygnału w sieci na czas nie dłuższy niż 7 dni w skali roku. O
    planowanej modernizacji X powinien powiadomić Abonenta na minimum 2 dni
    przed odłączeniem" . Aha i nie pisze, że koszt przyłączenia jest
    bezzwrotny. Poza tym to oni zawalają a nie ja.

    Czy prawo w jakiś sposób przed tym chroni. Będąc ISP jeśli napiszę
    100Mb/s na modemie
    to jest ok?. Są jakieś standardy regulujące te kwestie. Gdzie się z tym
    zwracać- chodzi o szczegóły techniczne i prawne.
    Pozdrowienia
    Mario