  • 1. Data: 2003-10-07 22:45:16
    Temat: Re: Jak poradzić sobie z pracodawcą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, Kaizen wrote:

    >+ Pięknego dnia Wed, 8 Oct 2003 18:41:20 +0000 (UTC),
    >+ Michał<k...@n...pl> zakodował:
    >+
    >+ >Pracodawca wyplacił tylko część pieniędzy o których była mowa w
    >+ >spożądzonej umowie. Była to praca na zlecenie. Teraz jemu tzn
    >+
    >+ 1. Czyli nie była to praca, tylko wykonywanie zlecenia.
    >+ 2. Przy umowie zleceniu nie odpowiadasz (w odróżnieniu od umowy o
    >+ dzieło) za końcowy efekt Twoich działań - skoro dołożyłeś wszelkich
    >+ starań, to należy Ci się kwota ustalona w umowie.

    ...co jest prawdą. Tyle, że z posiadanych przez nas danych wynikałoby
    że była to (jednak) umowa o dzieło:
    +++++
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron
    i cel umowy, [...]
    -----

    Oczywiście w niczym nie tłumaczy to próby wyłudzenia dodatkowej
    usługi - o ile nie było mowy o "odpowiedzialności za pomalowanie
    dachu przez osoby trzecie" :]

    >+ 3. Ponieważ nie jest to umowa o pracę podlega pod zwykły sąd. Więc
    >+ żeby wyegzekwować pieniądze musisz założyć sprawę cywilną.

    ...niestety...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-08 18:41:20
    Temat: Jak poradzić sobie z pracodawcą
    Od: Michał<k...@n...pl>

    Pracodawca wyplacił tylko część pieniędzy o których była mowa w
    spożądzonej umowie. Była to praca na zlecenie. Teraz jemu tzn
    pracodawcy nie podoba sie wynik pracy i nie ma on zamiaru wypłacić
    reszty pieniędzy.Chciałbym sie zorientować w jakiej sytuacji jestem i
    czy przysługują mi jakieś prawa w rządaniu reszty należności? Także
    chciałbym wiedzieć czy może on mi w jakiś sposób zaszkodzić??
    Była to praca na dachu a obok jest pole.Dachówka miała kolor ciemny
    brązowy - miała - bo podczas żniw kurz z pola osiadł na dachówce i
    ona wyblakła. A to nie moja wina. To jest przyczyną tego że
    pracodawca nie chce zapłacić i karze myć dach, a w umowie było
    pokrycie dachu a nie jego mycie! Prosze o szybką odpowiedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-08 19:12:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    --