  • 1. Data: 2010-12-30 13:00:37
    Temat: Jak policja kłamie czyli ocena na oko
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Każdemu z Was pewnie się zdarzyło, że policjant próbował wlepić mandat za
    coś co nie zostało zarejestrowane urządzeniem pomiarowym lub rejestrującym.
    Policjant zawsze ma racje.

    Opisywałem tu z rok czy 2 lata temu sytuację w której zatrąbiłem na
    radiowóz, który stwarzał zagrożenie w ruchu drogowym a jego kierowca
    popełnił wykroczenie. Radiowóz ten pojechał za mną aż w końcu zostałęm
    zatrzymany do kontroli. Pouczono mnie, że na radiowóz się nie trąbi i że
    panowie polucjanci "widzieli, że przejechałem na czerwonym" i będzie Sąd
    Grodzki.

    Sąd Grodzki uniewinnił mnie przy czym zawarł bardzo ważne sformuowanie
    "biegły wyraźnie wskazał na rozbieżność zeznań policjantów, których zeznania
    nie mogły opisywać zjawiska fizycznego" - policja twierdziała, że jechałem 3
    metry na sekunde czyli jakieś 70 km/h ;) (nie wiedzieli, że da się
    przeliczyć metry na sekundę na kilometry na godzinę)

    Powiadomiony przezemnie wydział wewnętrzny złożył zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa. Po 2 latach jest wynik. Powalające. Prokuratura
    doszła do wniosku, że policjant może mylić się w ocenie na oko bo:

    "Przedmiotowe zdarzenie przebiegało dynamicznie, policjanci obserwowali
    obiekty o zmieniających się parametrach (poruszający się samochód
    pokrzywdzonego, zmieniające się światła sygnalizatora) sami znajdowali w
    jadącym pojeździe. Konieczność przerzucania uwagi uwagi między zmieniającymi
    się elementami przedmiotowego zdarzenia mogła slutkować niedokładnymi
    ocenami."

    Powyższy "pościg" był właśnie o szybkości 3 metrów na sekundę ;) więc
    zabrakło czasu na ocene odległości ;)

    http://icek.generacja.pl/pics/prokuratura-1.jpg

    Prokurator umorzył sledztwo. Policja górą. Można kłamać, można oszukiwać,
    można być bandytą w mundurze. I nikt Ci nic nie zrobi.

    Icek

  • 2. Data: 2010-12-30 13:02:32
    Temat: Re: Jak policja kłamie czyli ocena na oko
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 30 Dec 2010 14:00:37 +0100, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    >http://icek.generacja.pl/pics/prokuratura-1.jpg

    Co prawda nie ma u nas prawa opartego o precedensy, a sąd ma prawo do
    swobodnej oceny dowodów, ale może warto wydrukować tę opinię biegłego
    i powołać się na nią, jeśli jacyś "dzielni stróżę prawa" zatrzymają
    nas w podobnej sytuacji?
    Możesz podać sygnaturę sprawy i która to prokuratura ją prowadziła (a
    i nazwisko biegłego nie zaszkodzi).

  • 3. Data: 2010-12-30 13:06:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-30 14:00, Icek pisze:

> [...]
    > metry na sekunde czyli jakieś 70 km/h ;) (nie wiedzieli, że da się
    > przeliczyć metry na sekundę na kilometry na godzinę)

    To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie
    używa biegłego?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-12-30 13:48:44
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-30 14:00, Icek pisze:
    > Prokurator umorzył sledztwo. Policja górą. Można kłamać, można oszukiwać,
    > można być bandytą w mundurze. I nikt Ci nic nie zrobi.

    To nie wiedziałeś o tym, że prokuratura jest na usługach milicji/policji?

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-12-30 13:49:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 30 Dec 2010 14:06:55 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie
    > używa biegłego?

    A mimo tego wychodzą im ciekawe wyniki
    --
    marcin

  • 6. Data: 2010-12-30 13:51:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
    > To nie wiedziałeś o tym, że prokuratura jest na usługach milicji/policji?

    http://www.youtube.com/watch?v=02PtWVItslw
    Powiedz, co o tym myślisz. :)

  • 7. Data: 2010-12-30 14:22:24
    Od: hrydziu <h...@p...fm>

    W dniu 2010-12-30 14:06, Liwiusz pisze:

    > To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie używa
    > biegłego?

    A mnie uczyli w szkole, ze 3m/s to 10,8 km/h

  • 8. Data: 2010-12-30 14:26:32
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 30 Gru, 15:22, hrydziu <h...@p...fm> wrote:

    > A mnie uczyli w szkole, ze 3m/s to 10,8 km/h

    Mnie jakoś też tak ;)
    Ale to już ładnych parę lat temu było, może coś się w tej materii
    zmieniło ?

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2010-12-30 15:39:55
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie
    > używa biegłego?

    ja to obliczyłęm w pamięci a sędzia jak to usłyszała to powołała biegłęgo
    żeby ten ustalił czy mówię prawdę o tych przelicznikach

    ;)

    Icek

  • 10. Data: 2010-12-30 15:51:32
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nas w podobnej sytuacji?
    > Możesz podać sygnaturę sprawy i która to prokuratura ją prowadziła (a

    Sąd Rejonowy dla W-wa Krzyków V WYdział VW 1238/08
    biegły: Tadeusz Iglewski
    Prokuratura rejonowa dla W-wia psie pole, umorzenie sledztwa z dn. 29
    października 2010 roku, 2Ds 13/10, prokurator: Joanna Bandzwołek

    Icek