    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Jak policja kłamie czyli ocena na oko
    Date: Thu, 30 Dec 2010 14:00:37 +0100

    Każdemu z Was pewnie się zdarzyło, że policjant próbował wlepić mandat za
    coś co nie zostało zarejestrowane urządzeniem pomiarowym lub rejestrującym.
    Policjant zawsze ma racje.

    Opisywałem tu z rok czy 2 lata temu sytuację w której zatrąbiłem na
    radiowóz, który stwarzał zagrożenie w ruchu drogowym a jego kierowca
    popełnił wykroczenie. Radiowóz ten pojechał za mną aż w końcu zostałęm
    zatrzymany do kontroli. Pouczono mnie, że na radiowóz się nie trąbi i że
    panowie polucjanci "widzieli, że przejechałem na czerwonym" i będzie Sąd
    Grodzki.

    Sąd Grodzki uniewinnił mnie przy czym zawarł bardzo ważne sformuowanie
    "biegły wyraźnie wskazał na rozbieżność zeznań policjantów, których zeznania
    nie mogły opisywać zjawiska fizycznego" - policja twierdziała, że jechałem 3
    metry na sekunde czyli jakieś 70 km/h ;) (nie wiedzieli, że da się
    przeliczyć metry na sekundę na kilometry na godzinę)

    Powiadomiony przezemnie wydział wewnętrzny złożył zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa. Po 2 latach jest wynik. Powalające. Prokuratura
    doszła do wniosku, że policjant może mylić się w ocenie na oko bo:

    "Przedmiotowe zdarzenie przebiegało dynamicznie, policjanci obserwowali
    obiekty o zmieniających się parametrach (poruszający się samochód
    pokrzywdzonego, zmieniające się światła sygnalizatora) sami znajdowali w
    jadącym pojeździe. Konieczność przerzucania uwagi uwagi między zmieniającymi
    się elementami przedmiotowego zdarzenia mogła slutkować niedokładnymi
    ocenami."

    Powyższy "pościg" był właśnie o szybkości 3 metrów na sekundę ;) więc
    zabrakło czasu na ocene odległości ;)

    http://icek.generacja.pl/pics/prokuratura-1.jpg

    Prokurator umorzył sledztwo. Policja górą. Można kłamać, można oszukiwać,
    można być bandytą w mundurze. I nikt Ci nic nie zrobi.

    Icek