  • 1. Data: 2004-06-27 14:22:32
    Temat: Jak odzyskac zabrane...
    Od: "Ena" <y...@N...gazeta.pl>

    Dziendobry

    Mam bardzo nietypowa sprawe.
    Całe te zdazenie miało miejsce w latach 97 - 2001
    Prowadziłam własna dzialalnosc gospodarcza (mała budka na bazarku w Warszawie)
    całkiem niezle mi szlo mialam stalych klientow i calkiem niezle dochody z tego
    interesu. Ale to najmniej istotne mianowicie.
    Moj byly maz zabiera mi wszystkie zarobione pieniazki z tego interesu i
    wplacal je na soja ksiazeczke oszczednosciowa mialam wydzielane tylko na
    chleb. Pewnego razu postawilam mu sie i zostalam skatowana od tej pory balam
    sie o swoje zdrowie. W 2002 roku rozwiodlam sie z nim i uciekłam jak najdalej
    nie zabierajac nic z soba.
    Mam takie pytania jak moge odzyskac zarobione pieniadze w tych latach i jak
    tego moge tego dochodzic???
    - moj byly maz w tym czasie byl bezroboty(niemiał zadnych dochodów)
    - mieliśmy podpisana intercyze

    pozdrawiam
    Ena

  • 2. Data: 2004-06-28 10:15:20
    Temat: Re: Jak odzyskac zabrane...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ena" <y...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    W tej sytuacji przekazywane przez Ciebie jemu pieniądze należało by
    traktować jako darowiznę. A więc ewentualnie musiała byś ją odwołać.
    Podstawa by się znalazła - art. 898 kc. Wszak skatowanie i pobicie, to
    ewentualnie za rażącą niewdzięczność uznać by pewnie każdy sąd uznał. Ale
    niestety sprawa się przedawniła. Darowizna nie może być odwołana po
    upływie roku od dnia, w którym uprawniony do odwołania dowiedział się o
    niewdzięczności obdarowanego, a to jak piszesz nastąpiło w 2002 roku.

  • 3. Data: 2004-06-28 15:39:52
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > po upływie roku od dnia, w którym uprawniony do odwołania dowiedział
    > się o niewdzięczności obdarowanego, a to jak piszesz nastąpiło w 2002

    Wydaje mi sie, ze jednak przyjąłeś niewłaściwą interpretację,- te pieniądze
    nie były bowiem, jak zrozumiałem, dobrowolnie przekazywane ( Twoja
    "darowizna"), lecz zabierane siłą. A więc albo wymuszenie, albo ewentualnie
    niekorzyste rozporządzenie majatkiem. Ale tak czy inaczej główny problem
    widzę w udowodnieniu tych zdarzeń i okoliczności, w jakich miały one
    miejsce.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 4. Data: 2004-06-28 18:41:54
    Od: "Ena" <y...@N...wp.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > niekorzyste rozporządzenie majatkiem. Ale tak czy inaczej główny problem
    > widzę w udowodnieniu tych zdarzeń i okoliczności, w jakich miały one

    Wszystkie pieniadze byly zabierane siła jak by to były jego. I NAPEWNO nie
    była to darowizna!!!!
    Mam pytanie czy istnieje mozliwosc ich odzyskania i jakie kroki mam
    poczynic. Wplacal je na swoje konta czyli jakis slad musial zostac. A w tym
    czasie nie pracowal czyli nie mogl z nieba brac pieniedzy.

    Pozdrawiam
    Ena

  • 5. Data: 2004-06-29 19:33:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ena" <y...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tym
    > czasie nie pracowal czyli nie mogl z nieba brac pieniedzy.

    Rzecz w tym, czy potrafimy to obecnie udowodnić. Gdyby udowodnić się dało,
    to wówczas mieli byśmy klasyczny rozbój. Dość ciężkie przestępstwo. Ale
    jak znam życie, to owego rozboju dowieść się nie da. Jeśli się jednak mylę
    i istnieje sposób na udowodnienie tego faktu (jacyś świadkowie, bo innego
    dowodu, to pewnie po takim czasie uzyskać nie sposób) to nie ma co się
    zastanawiać, tylko złożyć zawiadomienie o przestępstwie.