    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Jak odzyskać pieniądze za korepetycje
    Date: 05 Nov 2005 18:03:11 GMT

    Taka ciekawostka:
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,3001786.ht
    ml

    "Matka maturzysty pozwała do sądu korepetytorkę swojego syna. Domaga
    się zwrotu pieniędzy za prywatne lekcje, bo jej syn zdał egzamin
    gorzej, niż oboje oczekiwali. - Uważam, że umowa, którą zawarłam z
    nauczycielką, nie została zrealizowana - twierdzi. To precedensowa w
    kraju sprawa

    Jan Czajkowski wiosną zdał maturę w I LO im. S. Staszica uznawanym za
    najlepsze liceum w Lublinie. Jeszcze w trakcie egzaminów dowiedział
    się, że za wyniki w nauce zostanie przyjęty do Mercyhurst College w
    Pensylwanii. Wkrótce po wakacjach wyjechał do USA, a jego matka, pani
    Urszula, złożyła w sądzie rejonowym pozew przeciwko polonistce z
    lubelskiego XXIII LO. Domaga się od nauczycielki zwrotu ponad 2 tys.
    zł. To kwota, jaką ta otrzymała za prywatne lekcje. - W tym roku
    wyniki matury decydowały o przyjęciu na studia. Postanowiliśmy z
    synem, że będzie pobierał korepetycje z języka polskiego, w którym
    czuł się najsłabiej - mówi Urszula Czajkowska.

    Lekcje odbywały się od września do kwietnia raz w tygodniu. Za
    półtorej godziny zajęć matka płaciła 80 zł.

    - Polonistka miała przygotować mojego syna głównie do prezentacji z
    języka polskiego. Pomogła mu wybrać ambitny temat (dotyczył obrazu
    Żyda w literaturze polskiej) i opracować sposób jego prezentacji -
    opowiada Czajkowska.

    Jan zdobył niespełna połowę z możliwych punktów.

    Czajkowska twierdzi, że zawarła z nauczycielką niepisaną umowę, że
    dobrze przygotuje jej syna do matury. Ta - według niej - z zadania się
    nie wywiązała.
    Nauczycielka jest znanym w Lublinie pedagogiem, specjalistką metodyki
    nauczania. - Zarzuty są absurdalne - mówi. - Przecież nie jestem w
    stanie zagwarantować tego, jak ktoś zda maturę!

    Na 6 grudnia zaplanowano przesłuchanie stron. Wtedy najprawdopodobniej
    sąd wyda wyrok."

    Jakie szanse na wygraną? Mam nadzieję, że marne.

    Renata