  • 1. Data: 2009-08-14 11:38:47
    Temat: zwolnienie w czasie choroby.
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam
    Dzis zadzowniono do matuli z pracy z telefonem iz jest ona zwolniona z pracy
    bo jak to okreslili``za dlugo choruje`. Fakt, w grudniu bedzie rok czasu. W
    tym czasie rehabilitacje i leczenie ( zerwane sciegno achillesa ). Do tego
    owa biurokratka ktora dzwonila stwierdzila ze; Jesli matula bedzie juz
    zdrowa i bedzie mogla podjac prace zatrudnia ja spowrotem. Hmm?! czy ktos
    tam nie zna przepisow ze w czasie choroby nie mozna zwalniac z pracy ,czy
    jest na to jakis odpowiedni paragraf w kodeksie pracy o ktorym nie wiem ?
    Kolezanki i koledzy doradzcie jak to wkoncu jest.

    Pozdrawiam

    CeZ__134

  • 2. Data: 2009-08-14 12:02:39
    Temat: Re: zwolnienie w czasie choroby.
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozna zwalniac z pracy ,czy jest na to jakis odpowiedni paragraf w
    > kodeksie pracy o ktorym nie wiem ? Kolezanki i koledzy doradzcie jak to

    Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia:

    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:

    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego
    pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,

    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku oraz pobierania świadczenia rehabilitacyjnego przez pierwsze 3
    miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6
    miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem przy
    pracy albo chorobą zawodową,

    2) w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z innych
    przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwającej dłużej niż 1 miesiąc.

  • 3. Data: 2009-08-14 14:02:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h63ihc$vk1$1@news.onet.pl CeZ__134
    <N...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > spowrotem. Hmm?! czy ktos tam nie zna przepisow ze w czasie choroby nie
    > mozna zwalniac z pracy ,czy jest na to jakis odpowiedni paragraf w
    Odpowiednią treść podał Andrew, tylko z niezrozumiałych przyczyn powstrzymał
    się od precyzyjnego określenia jej źródła.
    Jest to art. 53 KP.
    Zastosowanie wygląda tak:
    - przez pierwsze 33 dni chory pracownik otrzymuje wynagrodzenie;
    - następnie zasiłek chorobowy przez max. 182 dni (wyjątki tu nie mają
    znaczenia);
    - ewentualnie świadczenie rehabilitacyjne 3 miesiące lub więcej.
    I po upływie łacznie tych okresów można rozwiązać stosunek pracy bez
    wypowiedzenia.
    Ponowne zatrudnienie przez tego pracodawcę jest jego powinnością (ale nie
    przymusem) jeśli pracownik zgłosi zdolność do pracy nie później niż 6 m-cy
    po rozwiązaniu stosunku pracy.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-08-14 18:31:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ponowne zatrudnienie przez tego pracodawcę jest jego powinnością (ale nie
    > przymusem) jeśli pracownik zgłosi zdolność do pracy nie później niż 6 m-cy
    > po rozwiązaniu stosunku pracy.

    Co to znaczy, ze jest powinnoscia ale nie przymusem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-08-14 20:34:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h64ahd$r7j$1@news.onet.pl SDD
    <s...@t...pl> pisze:

    > Co to znaczy, ze jest powinnoscia ale nie przymusem?
    Przeczytaj rzeczony artykuł a będziesz wiedział.

    --
    Jotte