  • 11. Data: 2004-05-12 12:16:41
    Temat: Re: Jak dojsc do praw autorskich?
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maria" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c7r9uo$7iu$1@news.onet.pl...
    > No wlasnie nie zawsze wina lezy po stronie pracodawcy. Ta osoba prosila
    nas,
    > abysmy mogli ja czegos nauczyc, dali szanse zdobycia doswiadczenia i
    > mozliwosci wpisania sobie czegokolwiek do CV. Oczywiscie poswiecilismy jej
    > czas , ktory normalnie powinien byc przeznaczony dla klientow - i prosze,
    > jaka zaplata! Jak ktos ma dobre serce, to jeszcze za malo!

    A czy podpisanie umowy wyklucza posiadanie dobrego serca?
    Trzeba mieć dobre serce i głowę na karku.

  • 12. Data: 2004-05-12 12:36:16
    Od: Hanna<o...@p...onet.pl>

    Proszę Państwa,
    istnieje możliwość uzyskania praw do rezultatu pracy twórczej
    (wynalazczej) na rzecz podmiotu zatrudniającego twórcę na podst.
    umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej (n. zlecenie, dzieło) oraz w
    stosunku do projektu wynalazczego dokonanego przy pomocy
    przedsiebiorcy. Wówczas jeśli jest to projekt wynalazczy, prawa
    autorskie przysługują twórcy natomiast majątkowe - pracodawcy
    (twórca ma w niektórych wypadkach prawo do wynagrodzenia). Sporna
    jest kwestia rozwiazań w przypadku braku jakiejkolwiek umowy
    pisemnej łączącej strony. Zajmowałam się szerzej tą tematyką, jeśli
    ineteresuje Państwa dokładny stan prawny w tej kwestii proszę o
    kontakt na e-mail ze ścisłym podaniem stanu faktycznego.
    Pozdrawiam. Hanna

    -> http://usenet.pomocprawna.info