  • 11. Data: 2020-09-18 20:13:20
    Temat: Re: Interwencja 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f64f114$0$550$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 18.09.2020 o 17:30, J.F. pisze:

    >Nie bardzo widzę o czym dyskutujecie bo nie mam poprzedniego posta,
    >ale

    https://jacekmiedlar.pl/2020/06/26/sad-o-zatrzymaniu
    -jacka-miedlara-przez-abw-bylo-legalne-bo-przeprowad
    zone-przez-uprawnione-sluzby-nagranie-z-posiedzenia-
    i-komentarz/

    >postaram się podpowiedzieć. Zażalenie na zatrzymanie osoby jest
    >rozpatrywane w dość szczególnym trybie. Jeśli zatrzymany oświadczy,
    >że
    >che złożyć zażalenie, to dostaje kartkę i długopis i pisze to
    >niezwłocznie. Następnie z kompletem materiałów wiezie się to do
    >dyżurującego sędziego - bywa, że w godzinach nocnych jeszcze trzeba
    >sędziego i protokolanta dowieźć i jest to rozpatrywane naprawdę
    >natychmiast. Jeśli sąd wyda postanowienie nakazujące zwolnienie, to
    >wysyła faksem do komendy i zwalnia się zatrzymanego NATYCHMIAST.

    Z tym Natychmiast to nie przesadzajmy, bo jeszcze wyguglam ciekawe
    przypadki :)
    Choc oczywiscie tak powinno byc.

    W niedawnej dyskusji to sad sie chyba spoznil i postanowil juz po
    terminie - czy policjanci nie powinni wypuscic natychmiast po uplywie
    48.00 h ?

    >Inna rzecz, jak zatrzymany dozna przebłysku po zatrzymaniu i się żali
    >na
    >zasadność - na co ma te 7 dni. Skoro już jest na wolności, to
    >faktycznie
    >nikt się z tym nie spieszy.

    "W środę (24.06.2020) Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia
    rozpatrzył moje zażalenie (autor tekstu: Jacek Międlar) na zatrzymanie
    13 grudnia 2019"

    Ciekawe czy mu dano te kartke ... bo jak znam zycie, to by napisal.

    A ten komplet materialow to jak by wygladal w tej sprawie, skoro
    zarzuty sie zmienialy juz po zatrzymaniu ?

    J.

  • 12. Data: 2020-09-18 21:22:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 20:13, J.F. pisze:

    > W niedawnej dyskusji to sad sie chyba spoznil i postanowil juz po
    > terminie - czy policjanci nie powinni wypuscic natychmiast po uplywie
    > 48.00 h ?

    Jeśli przed upływem owych 48 godzin postawiono zatrzymanego w dyspozycje
    sądu (wniosek o tymczasowy areszt) to są dodatkowe 24 godzin. Razem to
    maksymalnie 72 godziny, ale w praktyce prawie zawsze mniej, bo mało kto
    w ostatniej minucie przekazuje wniosek. Profos ma obowiązek zwolnic
    zatrzymanego po upływie 48 godzin od zatrzymania, a jeśli ma odpis
    wniosku do sądu, to po 24 godzinach od jego doręczenia. Tam się wpisuje
    godzinę i minutę.

> [...]
    > 2019"
    >
    > Ciekawe czy mu dano te kartke ... bo jak znam zycie, to by napisal.

    Jak ja znam życie, to facet zażalenie napisał po wypuszczeniu. Ma na to
    7 dni.

    > A ten komplet materialow to jak by wygladal w tej sprawie, skoro zarzuty
    > sie zmienialy juz po zatrzymaniu ?

    Komplet materiałów, to komplet. To komplet materiałów uzasadniających
    zatrzymanie, a nie to, co się później działo. Zdarza się, ze
    zatrzymujemy sprawcę włamania, a później się okaże, że dopuścił się
    zabójstwa - oczywiście przykładowo. Ale zasadność zatrzymania ocenia się
    przez pryzmat wiedzy na chwilę zatrzymania, a nie materiał później
    zebrany. Kseruje się to i z zażaleniem wysyła oryginały, a pracuje dalej
    na kopiach.

    Sprawa tych składanych w czasie zatrzymania zażaleń jest traktowana dość
    priorytetowo. nie twierdze, ze śmigłowcem to przerzucają, tym nie mniej
    rozliczane to jest dość ściśle czasowo.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-09-18 21:58:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >zatrzymanego po upływie 48 godzin od zatrzymania, a jeśli ma odpis
    >wniosku do sądu, to po 24 godzinach od jego doręczenia. Tam się

    A jak nie wypusci na czas, to niedopelnienie obowiazkow, przekroczenie
    uprawnien czy przestepstwo ? :-)

    I co wtedy postara sie wpisac poprawna godzine i minute ? :-)

    >Jak ja znam życie, to facet zażalenie napisał po wypuszczeniu. Ma na
    7 dni.

    A dlaczego nie od razu ?

> [...]
    >zatrzymanie, a nie to, co się później działo. Zdarza się, ze
    >zatrzymujemy sprawcę włamania, a później się okaże, że dopuścił się

    A tu widzisz - zatrzymujemy posiadacza broni bez zezwolnia i
    materialow wybuchowych, tylko ich nigdzie nie znalezlismy :-P

> [...]
    >przez pryzmat wiedzy na chwilę zatrzymania, a nie materiał później
    >zebrany. Kseruje się to i z zażaleniem wysyła oryginały, a pracuje

    I sad stwierdza, ze owszem, podejrzenia o posiadanie materialow
    wybuchowych uzasadniaja zatrzymanie ... i jak jak dlugo jeszcze
    bedziecie trzymac, mimo braku ich znalezienia ?

    J.