  • 1. Data: 2020-09-18 14:23:50
    Temat: Interwencja 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Na marginesie tych "faszystow"

    https://jacekmiedlar.pl/2020/06/26/sad-o-zatrzymaniu
    -jacka-miedlara-przez-abw-bylo-legalne-bo-przeprowad
    zone-przez-uprawnione-sluzby-nagranie-z-posiedzenia-
    i-komentarz/

    "W środę (24.06.2020) Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia
    rozpatrzył moje zażalenie (autor tekstu: Jacek Międlar) na zatrzymanie
    13 grudnia 2019 przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego (obejrzyj
    nagranie monitoringu) oraz nałożenie dozoru policyjnego. Pierwotnym
    powodem miało być ,,poszukiwanie materiałów wybuchowych i broni",
    których oczywiście ABW nie znalazło. Następnie zaś postanowienie o
    zatrzymaniu i zastosowaniu dozoru zredukowano do zarzutu w sprawie
    publikacji z fragmentami tekstów Dmowskiego i Witosa, której ani nie
    opublikowałem, ani nie napisałem, co z łatwością zauważy każdy kto dla
    porównania przeczyta moją książkę lub felietony. Inny styl, inna
    składnia, inne słownictwo.

    Zgodnie z zapisami Kodeksu Postępowania Karnego (rozdział 27.), które
    jasno wskazują, kiedy może być mowa o zatrzymaniu i doprowadzeniu do
    prokuratury, nie było żadnych przesłanek, by potraktować mnie tak jak
    postąpiono 13 grudnia 2019 roku. Regularnie stawiałem się na wszystkie
    wezwania prokuratury i policji, która jeszcze 6 grudnia mnie
    przesłuchiwała, a 12 grudnia pod domem wręczała mi pismo sądowe.
    Sędzia Magdalena Gabriel, która rozpatrywała zażalenie na zatrzymanie
    miała o tym pełną wiedzą.

    Sędzia Gabriel miała pełną wiedzę o tym, że w myśl KPK zatrzymanie
    było bezzasadne, czemu dała wyraz za KPK cytując przesłanki wskazujące
    kiedy można zatrzymywać podejrzanego. Mimo to znalazła wytłumaczenie
    dla działań bezpieki i prokurator Justyny Trzcińskiej, która z pełną
    premedytacją łamie zapisy prawne, wymyśla słowa, których nigdy nie
    wypowiedziałem, a w swoich uzasadnieniach powołuje się na
    orzecznictwo... stalinowskie (więcej).
    Gabriel uznała, że zatrzymanie mnie było legalne, bo przeprowadzone
    przez ,,legalne służby".
    - Przedmiotowa czynność zatrzymania została w ocenie sądu dokonana
    legalnie. Dokonały go uprawnione do tego służby - Agencja
    Bezpieczeństwa Wewnętrznego - swoją decyzję uzasadniła sędzia Gabriel
    stwierdzając także, że można zlecać takie zatrzymania za publikację,
    której autorstwo niesłusznie mi przypisano."

    Mieli jakies podstawy na te bron i materiały wybuchowe, czy byl
    potrzebny aby AT uruchomic ?

    Jak to bylo - zarzut mozna wymyslic dowolny, potem sie zmieni :-(

    A to zazalenie na zatrzymanie czemu ma sluzyc, skoro wystarczy
    powiedziec, ze dokonala uprawniona sluzba ?
    Jakby miala dokonac nieuprawniona ?

    Publikacja moze i bylaby powodem do zatrzymania, bo autorstwo to sie
    wyjasni w trakcie dalszego postepowania - ale czy trzeba o 6 rano ?

    J.

  • 2. Data: 2020-09-18 14:39:04
    Temat: Re: Interwencja 2
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 14:23:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > ale czy trzeba o 6 rano ?

    To widocznie jakaś ulubiona pora organów. Może o świcie kończą imprezy i
    idą zatrzymywać albo przeszukiwać na koniec dnia(?) pracy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2020-09-18 15:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >To widocznie jakaś ulubiona pora organów. Może o świcie kończą
    >imprezy i
    >idą zatrzymywać albo przeszukiwać na koniec dnia(?) pracy.

    Poniekad ulubiona, co akurat ma uzasadnienie - duza szansa ze
    zastaniesz w domu, w miare przyzwoita ze nie "w srodku nocy" (nawet w
    grudniu), delikwent zaspany i nie zdazy mataczyc ...

    J.

  • 4. Data: 2020-09-18 16:35:14
    Od: Kviat

    W dniu 18.09.2020 o 14:23, J.F. pisze:
> [...]
    > słownictwo.

    >(...)
    > Publikacja moze i bylaby powodem do zatrzymania, bo autorstwo to sie

    No to w końcu opublikował, czy nie?

    Z drugiej strony, po co ktoś publikuje czyjeś faszystowskie teksty?
    Żeby pokazać, że się z nimi nie zgadza? Czy może dlatego, żeby uzasadnić
    (podeprzeć cytatem z "autorytetu") swoje poglądy?

    Bo widzisz, np. historycy w swoich pracach publikują teksty faszystów
    (np. w celu analizy języka propagandy itd.) i ABW za to im nie wpada na
    chatę o 6 rano.

    > - ale czy trzeba o 6 rano ?

    Nie trzeba. Faszystów trzeba głaskać po głowie i dawać im pluszowego
    misia na pocieszenie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2020-09-18 16:48:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 14:23, J.F. pisze:

    > A to zazalenie na zatrzymanie czemu ma sluzyc, skoro wystarczy
    > powiedziec, ze dokonala uprawniona sluzba ?

    Niczemu?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-09-18 16:51:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 16:35, Kviat pisze:

    > Bo widzisz, np. historycy w swoich pracach publikują teksty faszystów
    > (np. w celu analizy języka propagandy itd.) i ABW za to im nie wpada na
    > chatę o 6 rano.

    Cierpliwości...Nie w jeden dzień wolskę zbudowano.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-09-18 17:11:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >(...)

    >No to w końcu opublikował, czy nie?

    On twierdzi, ze nie, przynajmniej nie ta, za ktora mu zarzuty
    stawiaja.
    Ale skad prokurator ma to wiedziec ?

    Pytanie skad wiedzial, ze to Miedlar - po podpisie ?

    >Z drugiej strony, po co ktoś publikuje czyjeś faszystowskie teksty?
    >Żeby pokazać, że się z nimi nie zgadza? Czy może dlatego, żeby
    >uzasadnić (podeprzeć cytatem z "autorytetu") swoje poglądy?

    Z kontekstu by wynikalo, ze to "ktos", wiec niech sie jego prokurator
    pyta.

    Ale pewnie w publikacjach Miedlara sie troche cytatow znajdzie ... no
    ale co - Dmowski to Wielki Polak a nie zaden faszysta :-)

    >Bo widzisz, np. historycy w swoich pracach publikują teksty faszystów
    >(np. w celu analizy języka propagandy itd.) i ABW za to im nie wpada
    >na chatę o 6 rano.

    A tu chyba jednak w celu szerzenia nienawisci ...

    >Nie trzeba. Faszystów trzeba głaskać po głowie i dawać im pluszowego
    >misia na pocieszenie.

    Uwazaj, zeby kiedys sie nie okazalo, ze ci antifa sa tymi zlymi :-)

    Zawsze mozna wezwac do stawienia sie, przedstawic zarzuty jak
    przyjdzie, skoro sprawa o podejrzana publikacje ...

    Ale zobacz chocby to
    https://jacekmiedlar.pl/2020/08/04/stalinowski-cyrk-
    jacek-miedlar-w-srode-stanie-przed-sadem-za-slowa-ni
    e-bratamy-sie-z-komunistami-i-zalosny-filosemityzm-b
    o-wyrazil-dezaprobate-wobec-dzi/

    znalazla by sobie prokurator jakies ciekawsze cytaty :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-09-18 17:30:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Niczemu?

    Po prawdzie to niczemu, skoro rozgrywa sie po zatrzymaniu i
    wypuszczeniu, a sprawa jak widac po pol roku sie toczy.

    Ale moze to wstep do odszkodowania ?
    Albo to ukarania prokuratora ...

    J.

  • 9. Data: 2020-09-18 17:54:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 17:30, J.F. pisze:

    > Po prawdzie to niczemu, skoro rozgrywa sie po zatrzymaniu i
    > wypuszczeniu, a sprawa jak widac po pol roku sie toczy.
    >
    > Ale moze to wstep do odszkodowania ?

    Ale za co - wszak zatrzymania dokonały legalne służby, więc jest legalne:P

    Tak przy okazji odszkodowania - komenda drugi rok czeka. Rzeczniczka
    wyjaśniła, że sprawa... po prosu utknęła w martwym punkcie. Rozumiesz -
    utknęła i chuj.

    > Albo to ukarania prokuratora ...

    Ja wiem, że już weekend, ale żeby przed szóstą w piątek już być upalonym?

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-09-18 19:40:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Po prawdzie to niczemu, skoro rozgrywa sie po zatrzymaniu i
    > wypuszczeniu, a sprawa jak widac po pol roku sie toczy.

    Nie bardzo widzę o czym dyskutujecie bo nie mam poprzedniego posta, ale
    postaram się podpowiedzieć. Zażalenie na zatrzymanie osoby jest
    rozpatrywane w dość szczególnym trybie. Jeśli zatrzymany oświadczy, że
    che złożyć zażalenie, to dostaje kartkę i długopis i pisze to
    niezwłocznie. Następnie z kompletem materiałów wiezie się to do
    dyżurującego sędziego - bywa, że w godzinach nocnych jeszcze trzeba
    sędziego i protokolanta dowieźć i jest to rozpatrywane naprawdę
    natychmiast. Jeśli sąd wyda postanowienie nakazujące zwolnienie, to
    wysyła faksem do komendy i zwalnia się zatrzymanego NATYCHMIAST.

    Inna rzecz, jak zatrzymany dozna przebłysku po zatrzymaniu i się żali na
    zasadność - na co ma te 7 dni. Skoro już jest na wolności, to faktycznie
    nikt się z tym nie spieszy.

    --
    Robert Tomasik