  • 1. Data: 2020-09-18 12:44:00
    Temat: drukarka
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/zbigniew-ziobro-i-be
    ata-morawiec-sluzby-w-domu-sedzi/m688xlf

    "Beata Morawiec to jedna z najbardziej znanych polskich sędziów, szefowa
    Stowarzyszenia "Themis", która otwarcie krytykuje wdrażane przez PiS zmiany
    w sądownictwie.
    Doszło do sytuacji, w której funkcjonariusze tj. prokurator i dwóch agentów
    CBA przyszło z prokuratorskim nakazem przeszukania mieszkania sędziego,
    któremu nikt nie uchylił immunitetu, i który nie ma postawionych żadnych
    zarzutów - mówi Onetowi rzecznik Stowarzyszenia "Themis" sędzia Dariusz
    Mazur. - Jako powód przeszukania podano zamieszczoną wczoraj na Twitterze
    przez Stowarzyszenie informację, że prezes "Themis" dysponuje opracowaniem,
    którego rzekomy brak stał się podstawą wystąpienia prokuratury o uchylenie
    jej immunitetu - podkreśla.

    - Sędzia dobrowolnie pokazuje na Twitterze, że ma ten dokument, co
    jednoznacznie wskazuje, że nie zamierza tego dowodu ukrywać. W odpowiedzi
    na to nikt z organów ścigania nie wzywa jej do przekazania tego dowodu,
    tylko o 6.30 rano przychodzą "smutni panowie", żeby dokonać przeszukania -
    wskazuje sędzia Mazur. - Do fizycznego przeszukania mieszkania nie doszło
    tylko dlatego, że sędzia od razu dobrowolnie przekazała laptopa, bo nie ma
    nic do ukrycia, a poza tym trudno, żeby szarpała się z funkcjonariuszami.
    To jeszcze jednak nie był koniec "atrakcji" tego dnia. Kiedy tylko sędzia
    Morawiec dotarła do pracy okazało się, że i w sądzie czekają na nią "smutni
    panowie", którzy - za zgodą dyrektora sądu - zabezpieczyli służbową
    drukarkę i wydruk opracowania."

    Nawet nie pytam w jakim trybie to wszystko się odbyło, ale może ktoś biegły
    w prawie wyciemni, po co CBA zabrało drukarkę. O wydruk nie wrzeszczę, bo
    wiadomo, że ciemny lud darzy papier należnym szacunkiem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-09-18 13:00:25
    Temat: Re: drukarka
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.09.2020 o 12:44, Olin pisze:

    > Nawet nie pytam w jakim trybie to wszystko się odbyło, ale może ktoś biegły
    > w prawie wyciemni, po co CBA zabrało drukarkę. O wydruk nie wrzeszczę, bo
    > wiadomo, że ciemny lud darzy papier należnym szacunkiem.

    Nie wiem, jak w tej konkretnej sprawie, ale może chodzić o wykazanie, że
    jakiś wydruk został (albo nie został) wykonany na tej właśnie drukarce.

    Kolorowe drukarki drukują na każdej stronie swój identyfikator,
    czarno-białe mogą zostawiać plamy/skazy z wałka. Pole do popisu dla
    biegłego jest.

    MJ

  • 3. Data: 2020-09-18 13:21:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 13:00:25 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

    > Nie wiem, jak w tej konkretnej sprawie, ale może chodzić o wykazanie, że
    > jakiś wydruk został (albo nie został) wykonany na tej właśnie drukarce.

    No dobrze, po grzyba?
    CBA właśnie twierdzi, że Morawiec nie wykonała analizy, za którą wzięła
    pieniądze. Jak nie wykonała, to przecie nie mogła jej wydrukować.
    Chyba nie będą szukali w drukarce telefonu komórkowego, który rzekomo
    dostała jako łapówkę.

  • 4. Data: 2020-09-18 13:40:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.09.2020 o 13:21, Olin pisze:

> [...]
    > pieniądze. Jak nie wykonała, to przecie nie mogła jej wydrukować.
    > Chyba nie będą szukali w drukarce telefonu komórkowego, który rzekomo

    W drugim ruchu może się okazać, że łapówki nie ma, ale prywatną
    ekspertyzę wydrukowała na służbowej drukarce.

    Tak jak kiedyś podstawowym środkiem represji za cokolwiek była grzywna
    za pirackie windowsy, które znajdowano u każdego.

    Albo za brak zameldowania przy dowolnej sąsiedzkiej sprzeczce.

    MJ

  • 5. Data: 2020-09-18 14:07:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-18 o 12:44, Olin pisze:
> [...]
    > w prawie wyciemni, po co CBA zabrało drukarkę. O wydruk nie wrzeszczę, bo
    > wiadomo, że ciemny lud darzy papier należnym szacunkiem.

    Drukarki przeznaczone dla "grup roboczych" oraz niektóre biurowe z
    reguły na swoim HDD (albo innej pamięci) zapisują pliki, zanim one
    trafią do mechanizmu drukującego. Pliki takie są trzymane, aż nie
    zostaną zastąpione nowszymi z rotacji, albo, aż admin ich nie skasuje.
    Czasami są zapisywane tylko logi.
    Takie drukarki też często miewają klawiaturę i możliwość fizycznego
    wydruku dopiero po wpisaniu hasła - tak jest w wielu korporacjach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-09-18 14:34:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zabezpieczenie drukarki utrudni cudowne odnalezienie się analizy.

    -----

  • 7. Data: 2020-09-18 14:35:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 14:07:14 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > Takie drukarki też często miewają klawiaturę i możliwość fizycznego
    > wydruku dopiero po wpisaniu hasła - tak jest w wielu korporacjach.

    W istocie mamy takie w pracy, atoli pliki do wydruku są raczej
    przechowywane na serwerze, bo są dwie i to w miejscach oddalonych od
    siebie. Można drukować dokument na dowolnej po zalogowaniu się osobistym
    numerkiem.
    Ciekawe, czy w krakowskim sądzie też tak mają, bo wtedy CBA pozbawia
    drukarki szersze grono osób.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2020-09-18 14:43:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 14:34:16 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Zabezpieczenie drukarki utrudni cudowne odnalezienie się analizy.

    No przecie "Kiedy tylko sędzia Morawiec dotarła do pracy okazało się, że i

  • 9. Data: 2020-09-18 15:50:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >sądu
    >- zabezpieczyli służbową drukarkę i wydruk opracowania."

    Teoretycznie moga sprawdzic, czy rzeczona analiza z 2013 roku nie
    zostala wydrukowana teraz.

    Tylko ... jesli zostala przekazana w 2013r, to powinna byc odpowiednim
    miejscu w sadzie, i nie powinno byc sprawy.

    A jesli pani chce pokazac, ze opracowanie bylo przygotowane - to mogla
    wydrukowac ponownie.

    No chyba, ze Ziobro planuje sprawe rozwojową - wezmie sie osobe
    odpowiedzialną, co mowi ze kurzy sie jej to opracowanie w szafce od
    2013, a ekspertyza mowi, ze wydrukowane na drukarce z 2019 ... ale
    co - znalazlo sie to opracowanie ?

    Tylko tak miedzy wierszami mozna wyczytac, ze to ona to opracowanie
    miala ... wiec co - sad zamowil i wziął ?

    J.

  • 10. Data: 2020-09-18 16:01:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 15:50:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Teoretycznie moga sprawdzic, czy rzeczona analiza z 2013 roku nie
    > zostala wydrukowana teraz.

    Co zupełnie niczego nie dowodzi. Zresztą sam zauważyłeś, że teraz mogła
    wydrukować jeszcze raz, żeby pokazać jako dowód.
    Nawiasem mówiąc, równie dobrze mogła przekazać opracowanie w formie
    elektronicznej, a zamawiający przeczytał je z ekranu albo sam wydrukował, w
    zależności od upodobań.