  • 1. Data: 2005-02-28 22:28:56
    Temat: Interpretacja artykułu
    Od: "dominik" <d...@w...pl>

    prosiłbym o pomoc w interpretacji tego artykułu:
    " Stypendium za wyniki w nauce lub sporcie może otrzymać student, którzy
    uzyskał za rok studiów wysoką średnią ocen lub osiągnął wyoskie wyniki
    sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym".

    Chodzi mi dokładniej czy student może mieć tylko jedno stypendium czyli albo
    sportowe albo naukowe?? a jesli jest student ktory spelnia oba kryteria
    czyli przysługuje mu stypendium sportowe i stypendium naukowe co wtedy??nie
    ma on prawa do 2 stypendium???

    prosze o pomoc

    z gory dziekuje

  • 2. Data: 2005-02-28 22:37:02
    Temat: Re: Interpretacja artykułu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    dominik wrote:
> [...]
    > czyli przysługuje mu stypendium sportowe i stypendium naukowe co wtedy??nie

    to zdanie nie zabrania przyznać dwóch stypendiów.
    Ale to zdanie nie mówi też, że jak masz dobre wyniki w nauce, i dobre
    wyniki w sporcie to należą ci się dwa stypendia.

    a może to jest jedno stypendium, które nazywa się "za wyniki w nauce lub
    sporcie" ?

    natomist druga część jest jasna, może go dostać osoba, która ma dobre
    wyniki w nauce a niekoniecznie dobra w sporcie, może go dostać osoba,
    która ma dobre wyniki sportowe i przechodzi na trójach i może go dostać
    osoba, która ma średnią "6.0" i jest mistrzem świata.

  • 3. Data: 2005-02-28 22:41:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem z tego zdania wynika, ze będziesz miał zawsze jedno stypendium.
    możesz go dostać za wysokie wyniki w nauce, możesz dostać za wysokie wyniki
    we współzawodnictwie, a możesz dostać za wysokie wyniki w nauce i
    współzawodnictwie. Tak przynajmniej ja to zdanie rozumiem w oderwaniu od
    kontekstu.