  • 1. Data: 2005-10-06 06:32:19
    Temat: Intercyza - ratunku!
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    Witam,

    Mamy zamiar sie rozwiesc. Zona obstaje przy rozwodzie z orzeczeniem
    mojej wylacznej winy (rada jej adwokata - wiadomo, bedzie mozna zaszalec).
    To - z tego co slyszalem - moze potrwac lata. Mielismy w tym czasie jednak
    wprowadzic notarialnie rozdzielnosc majatkowa, lecz zona sie nagle
    rozmyslila (pewnie tez rada pana adwokata). Niestety obawiam sie róznych
    zlosliwosci z jej strony o podlozu finansowym, dlatego chce jednak ta
    rozdzielnosc wprowadzic. Czy da sie to zrobic sadownie? Czy mozna rozdzielic
    2 sprawy: wprowadzenie intercyzy i podzial majatku? To drugie moze poczekac,
    a z tym pierwszym wolalbym jak najszybciej. Czy ktos sie orientuje jak
    powinien wygladac taki wniosek do sadu o wprowadzenie rozdzielnosci
    majatkowej wspólmalzonków? Ile takie postepowanie przed sadem moze trwac?
    Jakie moga byc negatywne przeslanki? Jakie dokumenty powienienem zalaczyc do
    wniosku?

    pozdrowienia,
    witek.

  • 2. Data: 2005-10-06 09:31:26
    Temat: Re: Intercyza - ratunku!
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Jakie moga byc negatywne przeslanki? Jakie dokumenty powienienem zalaczyc do

    Taka sprawa moze trwac bardzo dlugo. Biedny sedzia zmuszony jest
    rozdzielac miedzy ex malzonkow nawet talerze i szklanki, gdy oni sami
    nie sa w stanie sie porozumiec. Polecam wziasc adwokata skoro strona
    przeciwna go ma, a Ty sie w tym nie bardzo orientujesz. Tak bedzie
    szybciej, lepiej i w gruncie rzeczy taniej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-10-06 09:51:08
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    W dzisiejzej Gazecie Prawnej jest dodatek ze wzorami takich wniosków i
    wyjasnieniami.

  • 4. Data: 2005-10-06 10:17:51
    Od: "witek" <i...@o...pl>

> [...]
    > przeciwna go ma, a Ty sie w tym nie bardzo orientujesz. Tak bedzie
    > szybciej, lepiej i w gruncie rzeczy taniej.

    Nie, nie. Mi nie chodzi o podział majątku. Chcę jedynie ustanowienia
    odrębności majątkowej - czyli zniesienia ustawowej wspólnoty. Podział
    majątku będzie dopiero następnym krokiem i z tego co wiem, może być dokonany
    dopiero po ustanowieniu rozdzielności majątkowej. A jeśli nie, to czy fakt
    mojego zrzeczenia się na rzecz żony całego majątku dorobkowego może sprawę
    ułatwić/przyspieszyć?

    pozdrawiam,
    witek.

  • 5. Data: 2005-10-06 10:20:17
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    > W dzisiejzej Gazecie Prawnej jest dodatek ze wzorami takich wniosków i
    > wyjasnieniami.

    A tak. Widziałem. Wyjaśnienia są niestety oparte tylko na jednym
    przykładzie, kiedy to biedna żona chce się odciąć od męża alkoholika. Wiem,
    że sądy odmawiają ustanowienia rozdzielności niekiedy. Czy wystarczającym
    powodem dla sądu, że chcę tej rodzielności będzie fakt rzeczywistej (nie
    ustanowionej sądownie) separacji małżonków oraz odmowa przez żonę
    ustanowienia tej rodzielności notarialnie?

    pozdrawiam,
    witek.

  • 6. Data: 2005-10-07 18:06:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Taka sprawa moze trwac bardzo dlugo. Biedny sedzia zmuszony jest
    > rozdzielac miedzy ex malzonkow nawet talerze i szklanki, gdy oni sami
    > nie sa w stanie sie porozumiec.

    Przecież on nie pytał o podział majątku, lecz o sprawę o zniesienie
    wspólności majątkowej z ważnych przyczyn.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 7. Data: 2005-10-07 22:36:29
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jakie moga byc negatywne przeslanki? Jakie dokumenty powienienem zalaczyc do

    Ja tam sie osobiście nie znam, ale kiedy rozwodzili się moi rodzice i przyszło
    do podziału majątku to sędzia uznał date złożenia wniosku o rozwód jako moment,
    kiedy wspólnota przestała istnieć. Nie wiem jak to uzasadniał.

    Pozdrawiam,
    Powodzenia,
    Tomasz.

  • 8. Data: 2005-10-08 02:22:01
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    witek <di2glo$m63$1@atlantis.news.tpi.pl> Thursday 06 of October 2005 08:32

    > Mamy zamiar sie rozwiesc [...]

    A widzisz? Trzeba było myśleć o intercyzie zawczasu.

    --
    Rafał Maj

  • 9. Data: 2005-10-08 18:55:33
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    > A widzisz? Trzeba było myśleć o intercyzie zawczasu.

    Taaa. Trzeba było się nie żenić!

  • 10. Data: 2005-10-08 19:03:04
    Od: "witek" <i...@o...pl>

> [...]
    moment,
    > kiedy wspólnota przestała istnieć. Nie wiem jak to uzasadniał.

    No tak - pewnie zależy od sędziego. A ja nie chcę żyć 2-3 lata w
    niepewności :-/ Poza tym obawiam się, że sędzia może odrzucić nawet wniosek
    o intercyzę, jeśli uzna, że powody nie są na tyle ważne, aby ją ustanowić
    :-/ Paranoja! Chcę się po prostu uwolnić od tej kobiety, bo to pieprzona
    pijawka!

    pozdrawiam,
    witek.