  • 1. Data: 2007-07-11 08:57:39
    Temat: darowizna w spadku
    Od: "Pabl" <P...@p...onet.pl>

    witam

    Czy ktos moze mi podpowiedziec od ktorej strony to ugryzc.

    A wiec tak.

    Jest sobie starsza osoba ktora krewnemu darowala nieruchomosc. W akcie
    darowizny byl zapis o tym, ze darujacy bedzie mogl zamieszkiwac tam
    dozywotnio. Niestety obdarowanemu sie zeszlo z tego swiata wczesniej na
    skutek choroby. Teraz teoretycznie wlascicielami nieruchomosci sa
    spadkobiercy obdarowanego. Darczynca w tej chwili jest w domu opieki
    spolecznej i nie chce aby nieruchomosc niszczala - prosil jednego ze
    spadkobiercow aby sprzedac ta nieruchomosc.

    I jak to teraz ugryzc??
    Czy darczynca ma sie teraz zrzec swoich praw do dozywotniego zamieszkiwania
    i dalej juz notariusz ze spadkobiercami i kupujacym ?
    Czy moze jakos inaczej?
    Nieruchomosc byla wlaczona do masy spadkowej i od tej strony wszystko jest
    jak najbardziej ok - decyzje sadu itp.

    Nadmienie, ze nieruchomosc nie jest jakiejs wielkiej wartosci - moze ze 150
    tys zl.

    Picasso

  • 2. Data: 2007-07-11 14:03:37
    Temat: Re: darowizna w spadku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Pabl" <P...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy darczynca ma sie teraz zrzec swoich praw do dozywotniego
    > zamieszkiwania

    tak, notarialnie.

    > i dalej juz notariusz ze spadkobiercami i kupujacym ?
    tak

    jeśli darczyńca się nie zrzeknie to prawo do zamieszkiwania pozostaje i
    kupujący kupują mieszkanie z lokatorem.