  • 11. Data: 2006-09-13 21:46:32
    Temat: Re: Instalacja szpiegowskiej kamery i podsłuchu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak to? Wszak uzyskujesz informację, jak wygląda kobieta kąpiąca się pod
    > prysznicem.

    Pisałem, że ja owszem (prywatnie i po zastanowieniu) uważam to za
    informację, ale "informacja" w tym kontekście brzmi na tyle dziwnie, że
    nie mam pewności co do "oficjalnej wykładni" :)

    BTW - co to są "inne urządzenia specjalne"? Aparat z teleobiektywem? ;)

  • 12. Data: 2006-09-13 22:15:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:oqamt3-r3f.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > BTW - co to są "inne urządzenia specjalne"? Aparat z teleobiektywem? ;)

    Przykładowo:

    - noktowizor;
    - mikrofon kierunkowy;
    - "odsłuch" faksu
    - pluskwa z GPS-em pozwalająca śledzić obiekt

    I pewnie masa innych, o których nawet nie mamy zielonego pojęcia.

  • 13. Data: 2006-09-13 23:34:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > - pluskwa z GPS-em pozwalająca śledzić obiekt
    >
    > I pewnie masa innych, o których nawet nie mamy zielonego pojęcia.

    Ale czy gdzieś to jest jakoś konkretnie określone?

    Bo jak przyłożysz dłoń do ucha to też robi Ci się "mikrofon" kierunkowy ;)

    Noktowizor - możesz sobie np. badać, gdzie ucieka ciepło w zimie, a przy
    okazji (niechcący) uzyskasz "informację", że w mieszkaniu Kowalskiej
    dwie horyzontalne plamy ciepła dziwnie się poruszały i robiły się coraz
    cieplejsze.

    Na upartego pod paragraf podciągniesz...

    Inny przykład: posiadasz "urządzenie techniczne" w postaci... lornetki i
    jednocześnie umiesz czytać z ruchu warg - potencjalnie rozglądając się
    przez lornetkę "podsłuchujesz" cudze rozmowy...

    Jak dla mnie ten paragraf jest zbyt ogólnikowy i nieprecyzyjny - jakby
    autor coś tam chciał, ale sam nie bardzo wiedział co. I miał nikłe
    pojęcie o technicznych konkretach.

  • 14. Data: 2006-09-14 06:28:23
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > cieplejsze.
    >
    > Na upartego pod paragraf podciągniesz...

    Raczej nie, przepis o ktorym mowa wymaga dzialania w zamiarze bezposrednim i
    w dodatku kierunkowym ("w celu").

    Nie mozna wiec "niechcacy" uzyskac informacji, trzeba to zrobic
    intencjonalnie. Podobnie jak nie mozna przypadkiem zabrac cudzej rzeczy w
    celu przywłaszczenia;-)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 15. Data: 2006-09-14 07:38:21
    Od: a...@a...pl

    a gdzie jest mowa o owym 5 letnim okresie?

  • 16. Data: 2006-09-14 12:05:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Wilk wrote:

    > Raczej nie, przepis o ktorym mowa wymaga dzialania w zamiarze bezposrednim i
    > w dodatku kierunkowym ("w celu").

    Ale zawsze ktoś może powiedzieć, że np. to badanie uciekania ciepła było
    tylko pretekstem, a celem było podglądanie ;)

  • 17. Data: 2006-09-14 17:08:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:15hmt3-jff.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ale czy gdzieś to jest jakoś konkretnie określone?

    Z tegop co wiem, to nie.

    > Bo jak przyłożysz dłoń do ucha to też robi Ci się "mikrofon" kierunkowy ;)

    No ale urzędzeniem, to raczej to nie będzie. Ja nie jestem robotm. A Ty? :-)

> [...]
    > okazji (niechcący) uzyskasz "informację", że w mieszkaniu Kowalskiej
    > dwie horyzontalne plamy ciepła dziwnie się poruszały i robiły się coraz

    No ale to nie bedize raczej informacja przeznaczona dla kogoś innego.

> [...]
    > jednocześnie umiesz czytać z ruchu warg - potencjalnie rozglądając się
    > przez lornetkę "podsłuchujesz" cudze rozmowy...

    No właśnie :-)

    > Jak dla mnie ten paragraf jest zbyt ogólnikowy i nieprecyzyjny - jakby
    > autor coś tam chciał, ale sam nie bardzo wiedział co. I miał nikłe
    > pojęcie o technicznych konkretach.

    Nie, po prostu nie da się dokładnie wymienić.

  • 18. Data: 2006-09-14 23:01:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > No ale urzędzeniem, to raczej to nie będzie. Ja nie jestem robotm. A Ty?
    > :-)

    Ja też nie, ale za to znam paru cyborgów (ludzie z aparatem słuchowym ;) )

    Wiele z nich ma możliwość "podkręcenia" głośności - i co wtedy?

    > No ale to nie bedize raczej informacja przeznaczona dla kogoś innego.

    Ale ustawa określa to jako "informacja dla niego nie przeznaczona" - a
    nie "informacja przeznaczona dla kogoś innego".

    Czyli informacja w ogóle może nie mieć osoby, dla której jest przeznaczona.

    > No właśnie :-)

    Czyli osoby umiejące czytać w ruchu ust i używające aktualnie lornetki
    można zatrzymywać jako podejrzane o naruszenie Art.267par2KK? ;->

    > Nie, po prostu nie da się dokładnie wymienić.

    Można zrobić aktualizowane rozporządzenie jakiegoś ministra.

    Chociaż... Tak po namyśle... Skoro istnieje domniemanie winy, a użycie
    takiego sprzętu ma być "w celu uzyskania informacji", to ewentualny
    oskarżyciel musiałby wykazać w sposób nie budzący wątpliwości celowość
    takiego działania.

    Czyli jeśli np. idę nagrywać głosy ptaków i przypadkiem nagram też np.
    naradę jakiegoś partyjnego kacyka, to jestem kryty? ;)

  • 19. Data: 2006-09-15 05:50:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Można zrobić aktualizowane rozporządzenie jakiegoś ministra.

    określające czyn zabroniony?

    KG

  • 20. Data: 2006-09-15 06:56:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>