  • 1. Data: 2006-09-13 07:46:21
    Temat: Odwołanie darowizny
    Od: "AL" <...@...pl>

    Witam,

    W kodeksie cywilnym przeczytałem, że można odwołać darowiznę ze względu na
    rażącą niewdzięczność.
    --------
    Art. 898. § 1. Darczyńca może odwołać darowiznę nawet już wykonaną, jeżeli
    obdarowany dopuścił się względem niego rażącej niewdzięczności.
    --------
    W związku z tym mam pytanie. Czy jest jakiś termin ograniczający możlowść
    odwołania darowizny?
    Czy np. po 15 latach można odwołać darowiznę?

    Pozdrawiam
    Gryf

  • 2. Data: 2006-09-13 08:15:05
    Temat: Re: Odwołanie darowizny
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > --------
    > W związku z tym mam pytanie. Czy jest jakiś termin ograniczający możlowść

    O tym przeczytasz w kolejnym artykule.

    Rok od dnia w ktorym dowiedzial sie o niewdziecznosci obdarowanego

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2006-09-13 08:38:49
    Od: "AL" <...@...pl>

    > Rok od dnia w ktorym dowiedzial sie o niewdziecznosci obdarowanego

    Z tego rozumiem, że jeśli darowizna była przekazana np. 15 lat temu a kilka
    dni temu wystąpił przypadek rażącej niewdzięczności to osoba, która
    przekazała darowiznę może zgłosić pisemny wniosek do obdarowanego o
    odwołanie darowizny.

    Pozdrawiam
    Gryf

  • 4. Data: 2006-09-13 08:49:47