  • 1. Data: 2006-09-12 23:42:51
    Temat: Sprzedaz udzialow w mieszkaniu...
    Od: Piotres <p...@w...pl>

    Cierpie na nastepujacy dylemat:
    Jestem wlascicielem mieszkania w 5/6. W 1/6 wlascicielem sa moi dwaj
    wujkowie. Mieszkanie jest wlasnosciowe a w akcie notarialnym jest
    napisane dokladnie kto w jakim procencie jest wlascicielem.

    Ostatnio dowiedzialem sie przez przypadek od jednego z nich ze
    postanowili sprzeac swoje udzialy!!? i juz nawet dali ogloszenie!
    Moje pytanie:
    - czy moga cos takiego zrobic zupelnie autonomicznie nie liczac sie z
    moim zdaniem czy zgoda na to?

    - czy np jestem wstanie zablokowac taka transakcje jezeli nie zycze
    sobie zupelnie obcej osoby w moim mieskaniu??

    bedze bardzo wdzieczny za pomoc w tej sprawie

    pozdrawiam serdecznie

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-09-12 23:56:40
    Temat: Re: Sprzedaz udzialow w mieszkaniu...
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotres wrote:
> [...]
    > Moje pytanie:
    > - czy moga cos takiego zrobic zupelnie autonomicznie nie liczac sie z

    Mogą, przecież to ich.

    > - czy np jestem wstanie zablokowac taka transakcje jezeli nie zycze
    > sobie zupelnie obcej osoby w moim mieskaniu??

    Możesz kupić. Trzeba by doszukać, czy nie masz pierwszeństwa przed innymi.

    To że ktoś kupi tą 1/6 mieszkania nie oznacza, że będzie miał
    jakiekolwiek prawo do zamieszkania tam.
    Będzie po prostu właścicielem 1/6 mieszkania i nic po za tym.

  • 3. Data: 2006-09-13 06:49:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
    > To że ktoś kupi tą 1/6 mieszkania nie oznacza, że będzie miał
    > jakiekolwiek prawo do zamieszkania tam.
    > Będzie po prostu właścicielem 1/6 mieszkania i nic po za tym.

    jako współwłaściciel ma prawo do korzystania z rzeczy...

    KG

  • 4. Data: 2006-09-13 12:35:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kam wrote:

    > jako współwłaściciel ma prawo do korzystania z rzeczy...

    Prawo ma i co z tego, skoro z tej rzeczy już ktoś inny korzysta.
    W praktyce nie ma szans szczególnie przy 1/6 własności mieszkania.

  • 5. Data: 2006-09-13 12:44:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    kam wrote:

    > jako współwłaściciel ma prawo do korzystania z rzeczy...

    Powiedz to wszsytkim właścicielom kamienic, którym kwaterunek kiedyś
    wsadził lokatorów.
    To korzustanie w tym wypadku ogranicza się do prawa pobierania 1/6
    czynszu.

  • 6. Data: 2006-09-14 20:21:42
    Od: Piotres <p...@w...pl>

    A gdzie moge znalezc cos na temat tej sprawy. Jaki kodeks czy obszar
    prawa mowi o tego typu sytuacjach?