  • 1. Data: 2002-09-12 17:30:36
    Temat: Informatyk ukarany za bledy budowlane
    Od: "Rysiek" <r...@w...pl>

    Dzien dobry. Jestem nowy na tej liscie.
    Jestem rozgoryczony, wg mnie, nieslusznie otrzymana kara.
    Szukam porady jak mam postapic.
    Powod mojego pojawienia sie tutaj jest ponizej.
    Jestem zatrudniony jako informatyk w pewnej, dosyc duzej firmie panstwowej.
    Odbyl sie przetarg na remont jednego z budynkow. Wiedzac o przetargu
    dorzucilem swoje trzy grosze - modyfikacja sieci komputerowej.
    Poniewaz byla zmodernizowana siec komputerowa zostalem wlaczony w sklad
    komisji odbierajacej remont budynku.
    Odnosnie wykonania sieci komputerowej nie mialem zastrzezen. Spelnia
    wszystkie wymogi, jakie byly w warunkach umowy.
    W sklad komisji wchodzily osoby odbowiedzialne za za bezpieczenia,
    budowlanke, itp.
    Remont zostal przez komisje odebrany pozytywnie.
    ....Dzisiaj dyrektor wreczyl mi pismo z nagana, ze kontrola jednostki
    nadrzednej wykazala wykonanie robot budowlanych w remontowanym budynku jako
    niedostateczne. Nie ma uwag co do sieci komputerowej.
    I teraz mam pytanie. Zostalem zakwalifikowany do komisji odbiorczej jako
    osoba znajaca sie na informatyce i dziedzinach pokrewnych. Rozumiem, ze
    mialem stwierdzic jakosc robot zwiazanych z siecia komputerowa.
    Kontrola zwierzchnia wykazuje, ze jakosc robot budowlanych jest na poziomie
    niedostatecznym.
    Czy ja jako informatyk mam teraz bekac za to, ze nie potrafilem odniesc sie
    do robot budowlanych, a ocenialem jedynie dzialke, ktora nalezy do mnie?
    Poradzcie cos. Czy jest sens pisac odwolanie. Czuje sie niewinny. Mam
    wrazenie, ze jest jak w tym przyslowiu: "Kowal zawinil, cygana powiesili".
    Prosze o porade.
    Pozdrawiam. Rysiek

  • 2. Data: 2002-09-12 17:37:19
    Temat: Re: Informatyk ukarany za bledy budowlane
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.soc.prawo you wrote:

    >Jestem rozgoryczony, wg mnie, nieslusznie otrzymana kara.

    Wedlug mnie rowniez.

    >Prosze o porade.

    Jezeli w umowa o prace miedzy Toba a firma opiewa tylko stanowisko
    informatyka, badz operatora informatyki, badz specjalisty ds.
    informatyki lub pokrewnego, a dodatkowo w zakresie Twoich obowiazkow
    (w panstwowych zakladach to sie nazywa SKS) nie ma innych niz
    informatyczne - mozesz zaskarzyc decyzje szefa do sadu pracy.

    Na pewno rowniez przed powolaniem Cie na czlonka komisji podpisales
    jakis swistek. Czy pamietasz co wtedy podpisywales? Czy aby nie
    odpowiedzialnosc za podjete decyzje w sprawie calego przetargu?

    Napisz koniecznie jak ta sprawa przebiega, bo jest szalenie ciekawa.
    Mam nadzieje, ze dla Ciebie wszystko dobrze sie skonczy.

    Ja rowniez pracuje jako informatyk w firmie do niedawna panstwowej i
    nigdy nie bylo takich numerow...

    berberek