  • 1. Data: 2002-09-12 17:22:51
    Temat: jaki ZUS
    Od: "mrpio" <p...@...pl>

    Czy ktos wie jaki ZUS nalezy zaplacic od umowy zlecenie w stosunku do osoby
    ktora majac stala prace podpisuje taka umowe z innym podmiotem. Dokladnie
    interesuje mnie jaka jest kwota netto od 700 zl kwoty brutto (- 20% podatek
    a ZUS?)

    pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2002-09-13 13:58:06
    Temat: Re: jaki ZUS
    Od: "Kalisz" <k...@l...com.pl>

    Witam !

    Warunkiem, jest że z pierwszego zakładu pracy składki ZUS są odprowadzane od
    kwoty nie niższej od 760,00 zł brutto. Wtedy na podstawie oświadczenia tej
    osoby o ww. fakcie, umowa zlecenie z innym podmiotem jest zwolniona od ZUSu
    (z wyjatkiem ubezpieczenia zdrowotnego )
    I tak obliczmy 700,00 zł
    koszty uzyskania zwyczajne czyli 20%
    700 x 20 % = 140,00 zł
    podstawa opodatkowania 560,00
    podatek 20 % z 560,00 = 112,00 zł
    z czego ubezpieczeni zdrowotne 54,25 zł
    czyli podatek 57,80 zł

    netto do ręki : 587,95 zł

    Oczywiście są jeszcze wyjatki np. studenci, renciści itp.