  • 1. Data: 2004-10-16 17:44:04
    Temat: Info-RP: "Kompetencji nie można domniemywać"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Nie wiem czy się nie spóźniłem (art. RP "znikają" za
    czas jakiś w płatnych a mi post poleżał w 'do wysłania').
    Chodzi o kompetencje TK do wydawanie orzeczeń aplikacyjnych,
    głównie - stosowaniu przepisów niezgodnych z Konstytucją.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041002/p
    rawo/prawo_a_12.html
    Autor pisze m.in.:
    "Uważam, że wyroki te - w częœci aplikacyjnej - sš wydane
    z przekroczeniem właœciwoœci rzeczowej TK (jego kompetencji).
    W odniesieniu do wyroku o opłatach za parkowanie zwracali już
    na to uwagę R. Hauser ("Rz" z 23 grudnia 2002 r.) oraz
    B. Ziemianin ("Rz" z 9 oraz 24 stycznia 2003 r.)."

    "W obecnym stanie prawnym TK nie ma umocowania do orzekania
    o skutkach swoich wyroków."

    Autor jest sędzią Sądu Najwyższego.

    pozdrowienia, Gotfryd