  • 231. Data: 2016-11-03 08:48:57
    Temat: Re: Inernet
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-03 08:44, Shrek pisze:

    > No wiesz. Po prostu - mam nadzieję, że nie we wszystkich aspektach
    > "studiowania" byłeś taki prawilny. Bo jak tak, to sporo fajnych rzeczy
    > straciłś:P
    >
    > BTW - te "twoje czasy" to nie aż taka prehistoria - MP3 "wynaleziono"
    > dla plebsu w połowie lat 90 , upowszechniły się gdzieś tak w 97 czy 98.

    Nie napisałem, że nie było, tylko jakość ich brzmienia na słabych
    sprzętach, to dla mnie była sztuka dla sztuki, bo albo jakość była
    kiepska,. albo sprzet się dusił, zreszta w owych czasach dobre karty
    dźwiękowe tez słono kosztowały.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 232. Data: 2016-11-03 09:03:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 08:48, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > sprzętach, to dla mnie była sztuka dla sztuki, bo albo jakość była
    > kiepska,. albo sprzet się dusił, zreszta w owych czasach dobre karty

    Chyba przesadzasz. Były już wtedy pentiumy i k5, bez problemu nic się
    nie cięło.

    Shrek

  • 233. Data: 2016-11-03 09:13:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-03 09:03, Shrek pisze:

    > Chyba przesadzasz. Były już wtedy pentiumy i k5, bez problemu nic się
    > nie cięło.
    w połowie 90 lat to królowały pentium 90 i szybsze 486dx, dopiero jak
    pojawil sie windows 95 to po kilku latach sprzet potanial i szybkość
    wzrosła. Dodatkowo jakość kart dzwiękowych (często nazwę
    najpopularniejszej przekręcano jak szumblaster) tez pozostawiała dużo do
    życzenia. Ba kolega miał jakąś kartę ze znaczkiem 'pro' - była to
    osmiobitowa karta...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje

  • 234. Data: 2016-11-03 09:24:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 09:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > w połowie 90 lat to królowały pentium 90 i szybsze 486dx, dopiero jak
    > pojawil sie windows 95 to po kilku latach sprzet potanial i szybkość
    > wzrosła.

    Ale mp3 zadebiutowały "cywilnie" właśnie chyba w 95 roku w 93 MPEG1
    lay3, ale się nie przyjął dopiero MPEG2lay3 robił za popularne mp3.

    To po co ripowałeś te płyty do mp3?

    Shrek

  • 235. Data: 2016-11-03 10:07:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-03 09:24, Shrek pisze:

    > Ale mp3 zadebiutowały "cywilnie" właśnie chyba w 95 roku w 93 MPEG1
    > lay3, ale się nie przyjął dopiero MPEG2lay3 robił za popularne mp3.

    > To po co ripowałeś te płyty do mp3?

    żeby wrzucić na urządzenie przenośne: odtwarzacz mp3 :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 236. Data: 2016-11-03 11:34:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 10:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > żeby wrzucić na urządzenie przenośne: odtwarzacz mp3 :)

    Ściemniasz - w latach 90 odtwarzacze mp3 były praktycznie niedostępne.

    Shrek

  • 237. Data: 2016-11-03 12:19:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-03 11:34, Shrek pisze:

    > Ściemniasz - w latach 90 odtwarzacze mp3 były praktycznie niedostępne.
    >
    > Shrek

    A czy ja gdziekolwiek napisałem, że te mp3 zbierałem w latach 90? W
    latach 90 jeśli chciałem posłuchać muzyki z komputera, to raczej
    szukałem różnych modułów, miały lepszą jakość, niż kiepsko zakodowany
    mp3, mniej obciążając procesor - dodatkowo były darmo legalnie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/art/urodziny-ebookpoint,31.html

  • 238. Data: 2016-11-03 12:28:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 12:19, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A czy ja gdziekolwiek napisałem, że te mp3 zbierałem w latach 90?

    No tak - wpieprzasz się w dyskusję na temat startch stdenckich czasów z
    Kazza i DC++, narzekasz, że wtedy nie dało się odtwarzać mp3 bo się
    486/pentuim ciął na windowsie 95, a na końcu mówisz, że nie chodzi ci o
    lata 90, kiedy wychodzi na to, że kompy nie uciągnęły winampa, ale twój
    przenośny oddtwarzacz mp3 już tak;). Spoko - szanuję taką logikę.

    Shrek

  • 239. Data: 2016-11-03 12:46:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-03 12:28, Shrek pisze:

> [...]
    > lata 90, kiedy wychodzi na to, że kompy nie uciągnęły winampa, ale twój
    > przenośny oddtwarzacz mp3 już tak;). Spoko - szanuję taką logikę.

    chyba czytanie ze zrozumieniem szwankuje, napisałem, że u mnie na dysku
    jedyne mp3, które się pojawiły, to te, które sam ripowałem z własnych
    płyt. Natomiast nie ja czepiłem się picia w czasach studenckich, bo
    picie w czasach studenckich było przed używaniem powszechnym torrentów
    (raczej znało się adresy ftp-ów z wersjami bezalkoholowymi programów,
    albo BBS-ów, ale to insza inszość. Z internetu korzystało się głownie na
    uczelniach i w kawiarenkach, bo z domu - jeśli już byłeś szczęściarzem i
    miałeś linię telefoniczną, to i tak było koszmarnie drogo i wolno. Więc
    ściąganie i gromadzenie jakiś mp3 było bez sensu, że o stracie czasu na
    ściąganie nie wspomnę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 240. Data: 2016-11-03 13:28:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 12:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > chyba czytanie ze zrozumieniem szwankuje, napisałem, że u mnie na dysku
    > jedyne mp3, które się pojawiły, to te, które sam ripowałem z własnych
    > płyt.

    Raczej u ciebie pisanie w kontekscie - rozmawiamy o ubiegłym wieku,
    piszesz, że nie sciągałeś bo i tak nie dało się niby słuchać i sobie
    tylko ripowałeś z CDków. A potem piszesz, że to nie o ubiegły wiek ci
    chodzi i czasy studenckie.

    Zresztą nieażne offtop się zrobił.

    Shrek