  • 1. Data: 2010-09-18 07:51:39
    Temat: [kronika2prl] Stabilność i jednoznaczność systemu prawnego
    Od: mi <m...@o...pl>

    http://biznes.onet.pl/sedziowie-walcza-z-lichwiarzam
    i,18543,3690574,1,prasa-detal

    Wyjątkowo nie cytaty są istotne a znaczenie tego krótkiego artykułu. O
    stabilności i jednoznaczności prawa pięknie świadczy. Z pewnością w
    Priwislanskim Kraju warto inwestować, dorabiać się, myśleć w kategoriach
    długoterminowych.

    Gdybyście kierowali służbami specjalnymi agresywnych Czech tworzących
    Unię Wyszechradzką i chcących podporządkować Polskę lub równie
    agresywnej Słowacji mającej agenturę w Polsce i traktującą Polskę za
    bliską zagranicę... to nie wątpię, że byście w pierwszej kolejności
    zadbali o chaos wewnętrzny w podbijnym kraju.

    mi
    PS. Ogólnie nie mam nic (prawnie) przeciw lichwie. By było dobre
    oprocentowanie musi być też złe. Zaś myślenie ustawodawcy za ludzie
    kończy się zawsze fatalnie.

  • 2. Data: 2010-09-18 17:34:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i71r2f$du5$1@news.onet.pl mi
    <m...@o...pl> pisze:

    > Ogólnie nie mam nic (prawnie) przeciw lichwie.
    To nieistotne, że ty nie masz.
    Lichwy zakazywano (i traktowano jako przestępstwo) w wielu systemach
    prawnych, w tym w polskim.
    Również obecnie.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-09-19 13:05:03
    Od: mi <m...@o...pl>

    Jotte wrote:
    > To nieistotne, że ty nie masz.
    > Lichwy zakazywano (i traktowano jako przestępstwo) w wielu systemach
    > prawnych, w tym w polskim.
    > Również obecnie.

    Co jest myśleniem życzeniowym i bynajmniej nie rozwiązuje problemu.
    Lichwa znikneła? Podmioty parabankowe nie działają? Mafia nie działa?

    Ustawowo zakażmy wojen, nieszczęść, biedy i chorób.

    pzdr

  • 4. Data: 2010-09-20 20:27:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i751pv$p88$1@news.onet.pl mi
    <m...@o...pl> pisze:

    > Ustawowo zakażmy wojen, nieszczęść, biedy i chorób.
    Dobra.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-09-21 10:24:51
    Od: mi <m...@o...pl>

    Jotte wrote:
    > Dobra.

    Nie zapomnij postulować sankcji jak na każdy szanujący się ustrój
    naiwności społecznej przystało. Tak do 10 tys. grzywny dla każdego
    łamiącego przepis o zakazie ubóstwa i do 2 lat za złamanie przepisu o
    zakazie bycia nieszczęśliwym. Trzeba z takimi patologiami walczyć
    zdecydowanie.

    mi

  • 6. Data: 2010-09-21 16:36:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i7a15o$ebi$1@news.onet.pl mi
    <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > łamiącego przepis o zakazie ubóstwa i do 2 lat za złamanie przepisu o
    > zakazie bycia nieszczęśliwym. Trzeba z takimi patologiami walczyć
    Dobra.

    --
    Jotte