    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Historia z zycia - prośba
    Date: Tue, 6 Jun 2006 11:43:38 +0200

    Użytkownik "Jurek D:0)" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e63hq8$erj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Proszę o radę!
    > Pani X prowadziła działalność gospodarczą, która zkończyła się z winy tej
    > pani totalną klapą (długi wobec banków i ZUS). Pani X pozostaje w związku
    > małżeńskim (bez intercyzy). Mąż pokryje długi :(.
    > Jak może zabezpieczyć się w sposób prawny przed ewentualną powtórką.
    > Proszę o poradę i dziękuję.

    wziąść rozwód. Sama intercyza jest zawodna, proktycznie pewna jest tylko
    na kredyty bankowe. pzry np prywatnych dlugach trzeba poinformować ,ze ma
    się intercyzę inaczej nie działa. Przy sporzadzaniu intercyzy notariusz
    wypisuje coś bodajsze do urzędu skarbowego,ale czy to działa to nie wiem.
    Intercyza ustanowiona przed sądem ma większą moc,ale to chyba tylko w
    trakcie rozwodu