  • 1. Data: 2006-06-06 08:10:23
    Temat: Czy mozna objac posiadaniem licencje na uzytkowanie?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Czyli... inaczej rzecz ujmujac... Zaciekawilo mnie cos.

    Firmy software'owe sprzedaja _licencje_ na uzytkowanie swoich programow.
    Kowalski nie staje sie wlascicielem nosnika, na ktorym jest licencjonowany
    program.

    Teraz... Czy mozna objac posiadaniem (czyt: ukrasc) nieistniejaca licencje
    na program komputerowy? Zaczynam powatpiewac i zastanawiac sie, czy
    pazernosc firm produkujacych oprogramowanie nie ukrecila im powrozu na ich
    wlasna szyje...

    Pod rozwage.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-06-06 11:30:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tiger napisał(a):

    > Firmy software'owe sprzedaja _licencje_ na uzytkowanie swoich programow.
    > Kowalski nie staje sie wlascicielem nosnika, na ktorym jest licencjonowany
    > program.

    A niby dlaczego nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 3. Data: 2006-06-06 11:55:36
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Kowalski licencjonuje Schwartzenblumowi uzytkowanie programu, za co
    Schwartzenblum placi Kowalskiemu 100 zlotych. Nastepnie Kowalski wpuszcza
    program do Internetu, narazajac tym samym Kowalskiego na straty. Nastepnie
    Iksinski i Ygrekowski sciagaja program i instaluja. Czy za narazenie
    Kowalskiego na straty nie powinien poniesc odpowiedzialnosci Schwartzenblum?
    Czy Iksinski i Ygrekowski w tej sytuacji nie sa w tej sytuacji w podobnej
    pozycji, co ludzie, ktorzy kupuja telefony komorkowe na Wolumenie? Czyli...
    owszem, paserstwo, ale nie bezposrednie narazenie Kowalskiego na straty?
    Chodzi mi o sytuacje powodztwa cywilnego ze strony Kowalskiego wobec
    Iksinskiego i Ygrekowskiego.

    Pozdrawiam,

    Tiger