  • 1. Data: 2002-12-05 13:52:59
    Temat: HELP postepowanie administracyjne a odwolania
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Ostatnio kilka razy (relacja w TV (rozmowy w toku),
    relacje w gazecie (gazeta dom - GW), orzeczenie
    od znajomego) spotkalem sie z sytucja, ze od decyzji
    burmistrza lub prezydent miasta odwolanie zostalo
    zlozone/pisalo, ze mozna zlozyc do wojewody.

    Dziwi mnie ta sytuacja, poniewaz dotychczas myslalem,
    ze organami odwolawczymi sa Samorzadowe Kolegia Odwolawcze.

    kpa:
    § 2. Ilekroae w przepisach Kodeksu post?powania administracyjnego jest
    mowa o:
    6) organach jednostek samorz?du terytorialnego - rozumie si? przez to
    organy gminy, powiatu, województwa, zwi?zków gmin, zwi?zków powiatów,
    wójta, burmistrza (prezydenta miasta), starost?, marsza?ka województwa
    oraz kierowników s?u?b, inspekcji i stra?y dzia?aj?cych w imieniu
    wójta, burmistrza (prezydenta miasta), starosty lub marsza?ka
    województwa, a ponadto samorz?dowe kolegia odwo?awcze.

    Art. 17. Organami wy?szego stopnia w rozumieniu kodeksu s?:
    1) w stosunku do organów jednostek samorz?du terytorialnego -
    samorz?dowe kolegia odwo?awcze, chyba ?e ustawy szczególne stanowi?
    inaczej,

    Chodzi mi o sprawe nr 3 (tzn znajomego)

    Dlaczego prezydent miasta pisze, ze odwolanie za jego posrednictwem
    zlozyc do wojewody?
    Znajomy wolalby zlozyc ja do SKO. (SKO orzeka w skladzie trzech
    prawnikow, kto bedzie to rozpatrywal u wojewody nie wiadomo)

    Gdyby chodzilo o skarge na dzialanie prezydenta miasta, to wojewoda
    bylby wlasciwia osoba, ale odwolanie od decyzji?
    Czy prezedent ma tu racje? (powoluje sie przy decyzji na ustawe
    o samorzadzie gminnym i kpa, na jakiej podstawie okresla
    iz odwolanie sluzy do wojewody, nie wyszczegolowiono)

  • 2. Data: 2002-12-05 20:57:58
    Od: "maciekdorota" <m...@g...pl>

    Użytkownik Klasyk <k...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:f...@4...com..
    .
> [...]
    > iz odwolanie sluzy do wojewody, nie wyszczegolowiono)
    >
    >W przypadku gdy ustawa stanowi, ze organem odwolawczym jest wojewoda.
    Najczesciej jest tak w przypadku realizacji przez prezydenta zadan z zakresu
    administracji rzadwoej tzw. zadan zleconych.

    Macko