  • 1. Data: 2002-03-15 17:53:58
    Temat: HELP !!! chodzi o rozwiązanie umowy o prace
    Od: "IceCool" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    Moja mama dostała takie pisemko z pracy:

    <<<<<<PISMO>>>>>>>
    Zgodnie z art. 23 (paragraf) 3 K.p. uprzejmie informuje Panią ,
    że z dniem (data) firma 1 zostaje przejęta przez firmę 2- warunki
    zatrudnienia dotychczasowe.

    Stosownie do art. 23 (paragraf) 4 K.p. w terminie jednego miesiąca od tgo
    zawiadomienia Może Pani bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym pisemnym
    uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym
    trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiązą się
    z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.
    <<<<<<KONIEC PISMA>>>>>>>
    i mam taką prośbe może mi ktoś wytłumaczy drugą część tego pisma ludzkim
    językiem, bo nie możemy tego zrozumieć
    może coś poradzicie co zrobić w takiej sytuacji?????????
    jakie rozwiązanie będzie najlepsze
    z góry wielkie dzięki za Waszą POMOC !!!
    Pozdrawiam
    Grzesiek + Mama

  • 2. Data: 2002-03-16 09:44:17
    Temat: Re: HELP !!! chodzi o rozwiązanie umowy o prace
    Od: <s...@a...net>

    > że z dniem (data) firma 1 zostaje przejęta przez firmę 2

    tak się niestety czasem zdarza

    > warunki zatrudnienia dotychczasowe.

    Zgodnie z par. 5 powołanego w piśmie artykułu pracodawca jest zobowiązany, z
    dniem przejęcia zakładu twojej mamy do zaproponowania jej "nowych" warunków
    pracy i płacy, tzn. że np. pensja twojej mamy wcale nie musi pozostać na
    takim samym poziomie. Na szczęście w tym przypadku jest niezmieniona :)

    W razie gdyby twojej mamie nie spodobała się nowa sytuacja może jak poniżej:

> [...]

    jakie przepisy prawa pracy wiązą się
    > z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    Tzn, że to pracodawca będzie musiał tłumaczyć się z faktu, dlaczego
    rozwiązuje stosunek z Twoją Mamą, ew. konsultować się ze zw. zawodowymi a
    wreszcie Mama będzie mogła się odwołać do sądu pracy.

    Pozdr

    Kacper

  • 3. Data: 2002-03-17 22:37:43
    Od: j...@p...onet.pl (Jarek)

    zi o rozwiązanie umowy o prace
    <:>
    <:>
[...]

    Bzdety piszesz ! Przecież do będzie decyzja pracownika "mamy", czyli nie będzie
    żadnej konsultacji i możliwości odwołania.
    JJ

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 4. Data: 2002-03-20 01:45:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Polecam przeczytać Rozdział II . Podstawowe zasady prawa pracy art. od 10
    do 18 ust. 3 Sandra

  • 5. Data: 2002-03-22 10:48:56
    Od: "Miroslaw Szejduk" <m...@c...pl>

    I jeszcze jedno pytanko od siebie.
    Jak jest w takim wypadku przejecia przez innego pracodawce jezeli chodzi o
    obciazanie pracownika za cos co zrobil przed przejeciem. U mnie cos takiego
    przytrafilo sie koledze ze moze zostac obciazony za jakies tam sprawy ktore
    wydazyly sie w czasie pracu w poprzedniej firmie przed przejeciem. czy jest
    na to jakies rozwiazanie.

    Mirek