  • 11. Data: 2011-11-09 10:07:31
    Temat: Re: Gwarancja zatrudnienia - kaucja
    Od: "Egon" <e...@w...pl>

    news:j9d81j$sdk$1@news.lublin.pl...

    > Nie potrafię tego teraz znaleźć, ale był wyrok sądu uznający za nieważne
    > postanowienie umowy o wydłużeniu wypowiedzenie składanego przez
    > pracodawcę bez wydłużenia wypowiedzenia przez pracownika. W uzasadnieniu
    > było, że okresy "w obie strony" muszą być identyczne.

    To nam i tak rozwiązuje jedną sprawę - zapwenienie zatrudnienia
    pracownikowi, a nie rozwiązuje kwestii zwrotu "kaucji" dla pracodawcy.
    Dlatego moje pytanie (i istota zagadnienia) to czy umowa gwaracji
    zatrudnienia z kaucją zwracaną w częściach po każdym miesiącu pracy (o czym
    pisałem wyżej), jest prawnie skuteczna, czy nie dokumentuje np. czynności
    zakazanej przez kodeks pracy?

  • 12. Data: 2011-11-09 12:43:09
    Od: "Egon" <e...@w...pl>

> [...]
    > działania którejś ze stron (np. zwolnienie bez wypowiedzenia
    > z zarzutem "ciężkiego naruszenia"), druga strona może się
    > czuć poszkodowana. To samo w razie kiedy pracownik twierdząc
    > "mi się pensja należy a zwolnić mnie nie możesz" pracował
    > będzie wirtualnie.
    > W świetle niedotrzymania umowy teraźniejszej - tak.
    > Pytanie czy "tracąca" strona coś traci w świetle wcześniejszych
    > relacji, bo być może jest tak, że ww umowa stanowi jedynie
    > dobrą wolę tego, kto później może chceć się uchylić.

    > Ty mi napierw napisz, co z podatkiem od pożyczki lub depozytu ;)

    No chyba nie ma to tamto, jest to depozyt nieprawidłowy i PCC trzeba będzię
    zapłacić.

  • 13. Data: 2011-11-09 17:58:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Nov 2011, Egon wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    [...]
    > No chyba nie ma to tamto, jest to depozyt nieprawidłowy i PCC trzeba będzię
    > zapłacić.

    Zapłacić trzeba, ale to czy depozyt, pożyczka czy "wkład w spółkę"
    nie zostało przedstawione ;)

    pzdr, Gotfryd