  • 1. Data: 2005-05-30 12:34:06
    Temat: Gwarancja na naped po naprawie
    Od: "Tomek" <1...@w...pl>

    Witam!
    Wlasnie odebralem nagrywarke DVD z naprawy. Dostalem inna z nowym numerem
    seryjnym. Pani z serwisu twierdzi ze na ta nowa nagrywarke mam gwarancje
    tylko na czas pozostaly z nagrywarki ktora sie zepsula (gwarancja byla na 2
    lata, pozostalo mi ok 8 miesiecy). Moim zdaniem w przypadku wymiany
    nagrywarki na inna nalezy mi sie pelna 2 letnia gwarancja.
    Jak wyglada pod tym wzgledem prawo? Prosze o jakies podstawy prawne. Jak
    taka sprawa wyglada w przypadku rekojmi?

    Pozdrawiam
    TOmek

  • 2. Data: 2005-05-30 15:11:26
    Temat: Re: Gwarancja na naped po naprawie
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Po długiej i burzliwej dyskusji Tomek napisał(a) to co chciał:

> [...]
    > pelna 2 letnia gwarancja. Jak wyglada pod tym wzgledem prawo?
    > Prosze o jakies podstawy prawne. Jak taka sprawa wyglada w

    Pani z serwisu nie ma racji.
    Przysługuje ci pełna gwarancja gdyż dostałeœ nowy produkt i gwarancja
    liczy się od nowa.

    Jeœli byœ otrzymał starš nagrywarkę(poprzedniš) tylko naprawionš to
    gwarancja by się liczyła po staremu(czyli te 8 miesięcy)

    Reszte możesz poszukać tu:
    http://ww20.mediarun.pl/
    to jest strona federacji konsumentów

    Tomek

  • 3. Data: 2005-05-30 17:38:47
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomke napisał(a):
    > Pani z serwisu nie ma racji.
    > Przysługuje ci pełna gwarancja gdyż dostałe? nowy produkt i gwarancja
    > liczy się od nowa.

    jeśli była to reklamacja na podstawie gwarancji, to w przypadku
    konsumenta nie ma już przepisu, który by tak nakazywał

    KG

  • 4. Data: 2005-06-01 18:07:51
    Od: "tomek" <1...@N...wp.pl>

    > jeśli była to reklamacja na podstawie gwarancji, to w przypadku
    > konsumenta nie ma już przepisu, który by tak nakazywał

    Czy jako konsument mozna rozumiec firme? Nagrywarka zostala kupiona do
    firmy w ktorej pracuje, wraz ze sprzetem otrzymalem gwarancje door2door
    (chodzi o plextora). Wiem ze czesto robi tak HP - wymienia sprzet na
    sprawny i nie chce przedluzac gwarancji. Na stronie federacji konsumenta
    niewiele znalazlem, a telefonicznie dowiedzialem sie ze najprawdopodobniej
    gwarant nie ma racji ale wciaz nie mam czarno na bialym jaki przepis to
    okresla.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2005-06-01 22:32:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    tomek napisał(a):

    > Czy jako konsument mozna rozumiec firme?

    nie
    sprzedaż konsumencka ma miejsce wtedy gdy kupujesz rzecz bez związku z
    prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową

    >Nagrywarka zostala kupiona do
    > firmy w ktorej pracuje, wraz ze sprzetem otrzymalem gwarancje door2door
    > (chodzi o plextora). Wiem ze czesto robi tak HP - wymienia sprzet na
    > sprawny i nie chce przedluzac gwarancji.

    jeśli nie jesteś konsumentem - art.581 kc

    KG

  • 6. Data: 2005-06-02 12:12:25
    Od: "Tomek" <1...@w...pl>

    > nie
    > sprzedaż konsumencka ma miejsce wtedy gdy kupujesz rzecz bez związku z
    > prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową

    > jeśli nie jesteś konsumentem - art.581 kc

    Ok dzieki - zadzialalo. Ale teraz sie zastanawiam co w przypadku gdybym mial
    to kupione prywatnie czyli w przypadku konsumenta? Nalezy sie wtedy pelna
    gwarancja na nowy wymieniony sprzet czy nie? Prosze tez o podstawe prawna.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 7. Data: 2005-06-02 16:37:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > gwarancja na nowy wymieniony sprzet czy nie? Prosze tez o podstawe prawna.

    przy wymianie w ramach gwarancji - nie (chyba że sama gwarancja tak
    przewiduje)
    nie ma przepisu, który by to nakazywał, a art.581 kc nie ma zastosowania
    na podstawie art.1 ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej
    taki paradoks zmiany przepisów

    KG