  • 1. Data: 2008-12-01 21:45:39
    Temat: Gwarancja międzynarodowa, od kiedy biegnie?
    Od: " benek" <b...@g...pl>

    Witam
    Moje pytanie dotyczy dnia, w którym zaczyna biec gwarancja, której na produkt
    udzielił producent. Kupując przedmiot od sprzedawcy we Francji otrzymuje na
    podstawie faktury 2 lata gwarancji międzynarodowej. Następnie jako firma
    sprzedaje w/w przedmiot w Polsce. Czy jest jakieś rozwiązanie aby gwarancja
    producenta zaczynała biec dopiero od momentu gdy towar zakupi ode mnie
    konsument? Czy może wymaga to jakieś umowy dilerskiej z producentem ? Z góry
    dziękuje za odpowiedź.
    pozdrawiam, Benek

  • 2. Data: 2008-12-02 07:18:28
    Temat: Re: Gwarancja międzynarodowa, od kiedy biegnie?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    benek napisał(a):

    > Moje pytanie dotyczy dnia, w którym zaczyna biec gwarancja, której na
    > produkt udzielił producent.

    To zalezy od tego kto udziela gwarancji a w Twoim przypadku od tego jak
    sie Ty z nim umowisz.

    j.

    --
    Dziekuje Ci, Latajacy Potworze Spaghetti, za Darwina!
    http://ussburaque.org/search/label/FSM

  • 3. Data: 2008-12-02 11:20:37
    Od: " benek" <b...@g...pl>

    No tak, to rozumiem. Ale jeśli kupując od autoryzowanego dealera(nie
    bezpośrednio u producenta) on wystawia kartę gwarancyjną np. na 2 lata, to
    okres 2 lat zaczyna biec od momentu gdy on podbije kartę gwarancyjną. A mi
    chodzi o to, co przeważnie należy zrobić aby kupując u dealera nie podbijać
    karty gwarancyjnej ale podbić ją np. samemu jako sklep w momencie sprzedawania
    tego towaru i by producent respektował podbitą przez mój sklep gwarancję.
    Dodam, że towar kupuję za granicą, gwarancja wystawiana przez zagranicznego
    dealera jest międzynarodowa.
    pozdrawiam, Benek

  • 4. Data: 2008-12-02 12:08:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    benek napisał(a):

> [...]
    > nie podbijać karty gwarancyjnej ale podbić ją np. samemu jako sklep w
    > momencie sprzedawania tego towaru i by producent respektował podbitą

    Pytasz co nalezy zrobic... Odpowiedzialem ale powtorze: nalezy umowic
    sie z tym kto tej gwarancji udziela. Zapisac powyzsze w umowie etc. To
    sa kwestie *umowne*.

    j.