  • 1. Data: 2006-11-07 12:52:35
    Temat: Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą gwarancji?
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Co jest podstawą gwarancji? Podstemplowana gwarancja ze wszystkimi
    informacjami o zakupionym produkcie, czy ta sama gwarancja + rachunek?
    Niestety nie mam rachunku (nie pamiętam, czy nie dostałem, czy się
    zawieruszył - strzelam z dużym prawdopodobieństwem, że to pierwsze). Bardzo
    często na gwarancjach jest informacja, że z rachunkiem to tylko nic
    nieważny świstek (i do takich gwarancji mam zawsze podczepiony rachunek).
    Na tej gwarancji nie ma informacji, że jest ważna z rachunkiem. Z drugiej
    strony nawet gdyby taka informacja było to się zastanawiam, czy ma ona
    podstawę prawną? Jeżeli tak, to jaką?

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 2. Data: 2006-11-07 18:21:43
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Iluminat napisał(a):

    > Na tej gwarancji nie ma informacji, że jest ważna z rachunkiem. Z drugiej
    > strony nawet gdyby taka informacja było to się zastanawiam, czy ma ona
    > podstawę prawną? Jeżeli tak, to jaką?

    Treść gwarancji. O warunkach gwarancji zazwyczaj informuje treść na
    karcie gwaranacyjnej. Ale gwarancja to nie wszystko a więcej informacji
    na stronie Federacji Konsumentów.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2006-11-08 14:02:14
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 07 Nov 2006 19:21:43 +0100, Filip Ozimek napisał(a):

    > Treść gwarancji. O warunkach gwarancji zazwyczaj informuje treść na
    > karcie gwaranacyjnej. Ale gwarancja to nie wszystko a więcej informacji
    > na stronie Federacji Konsumentów.

    OK. :)
    Tylko czy "gwarancja to nie wszystko" oznacza, że rachunek też jest
    potrzebny jak w treści jest takie zastrzeżenie?

  • 4. Data: 2006-11-08 14:33:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.11.2006 Iluminat <i...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > OK. :)
    > Tylko czy "gwarancja to nie wszystko" oznacza, że rachunek też jest
    > potrzebny jak w treści jest takie zastrzeżenie?

    To oznacza, że na gwarancji się świat nie kończy.
    Może byś jednak skorzystał z dobrej rady i zerknął na te strony FK?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-11-08 15:05:21
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Nov 2006 22:33:59 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > To oznacza, że na gwarancji się świat nie kończy.
    > Może byś jednak skorzystał z dobrej rady i zerknął na te strony FK?

    Zerknąłem na http://www.federacja-konsumentow.org.pl. Nie znalazłem.
    Szukałem w google, ale coś kiepsko mi szło. Dlatego zadałem pytanie na
    grupie.

  • 6. Data: 2006-11-08 23:10:47
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Iluminat napisał(a):
    > Zerknąłem na http://www.federacja-konsumentow.org.pl. Nie znalazłem.
    > Szukałem w google, ale coś kiepsko mi szło. Dlatego zadałem pytanie na
    > grupie.

    To źle szukałeś na http://www.federacja-konsumentow.org.pl, musisz się
    bardziej przyłożyć. Ja nie będę za Ciebie szukał, bo mi się nie chce.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2006-11-09 06:47:09
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Nov 2006 00:10:47 +0100, Filip Ozimek napisał(a):

    > To źle szukałeś na http://www.federacja-konsumentow.org.pl, musisz się
    > bardziej przyłożyć. Ja nie będę za Ciebie szukał, bo mi się nie chce.

    Dziękuję za pomoc.

    P.S. Bardziej się przyłożyłem. O gwarancji i rachunku nic nie znalazłem.
    Może powinienem jeszcze bardziej...

  • 8. Data: 2006-11-09 08:12:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Iluminat" <i...@N...gazeta.pl> napisał

    > Co jest podstawą gwarancji? Podstemplowana gwarancja ze wszystkimi
    > informacjami o zakupionym produkcie, czy ta sama gwarancja + rachunek?

    Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem gwaranta (np. producenta) i może
    zawierać rozmaite warunki, np. wymóg przedstawienia dowodu zakupu (paragon
    lub faktura), dostarczenia oryginalnego opakowania, zgłaszania reklamacji
    na papierze czerpanym itd. Jeśli te warunki ci nie odpowiadają to z
    gwarancji nie korzystasz ale zawsze pozostaje ci możliwość reklamowania
    produktu na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów.
    Poszukaj ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    Szukaj też informacji pod hasłem niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową.
    A w ogóle przejrzyj archiwum grupy bo to temat z brodą.