  • 1. Data: 2006-11-07 11:36:25
    Temat: Wymiar urlopu wypoczynkowego.
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    Witam,

    Mam problem ze swoim Działem Kadr, który usilnie wylicza mi wymiar
    należnego urlopu wbrew temu, czego bym oczekiwał.

    Jestem dość skomplikowanym przypadkiem jeśli chodzi o wyliczenie
    długości stażu pracy, który brany jest pod uwagę przy wyliczaniu
    długości należnego urlopu.

    Po kolei.

    w 1995 ukończyłem LO, więc z tego tytułu należy mi się 4 lata do
    okresu pracy branego pod uwagę podczas wyliczania długości urlopu.

    od 1995 roku do 2001 studiowałem (studia 5 letnie :)).
    w 2001 roku ukończyłem studia (semestr zaliczony 14.11.2001).
    Nie obroniłem pracy magisterskiej, więc zgodnie z kodeksem pracy
    studiów nie ukończyłem.

    01.04.2002 rozpocząłem pracę na pełny etat, która trwa do dzis.

    I teraz najważniejsze - 01.10.2005 roku wznowiłem studia w celu obrony
    pracy magisterskiej, musiałem powtórzyć 5 rok studiów. Także od
    01.10.2005 do 12.10.2006 studiowałem jednocześnie pracując. 12.10.2006
    ukończyłem studia zdobywając tytuł mgr inż. na co mam stosowne
    zaświadczenie (w indeksie). Zakład pracy został o tym fakcie
    powiadomiony.

    I teraz pytanie kto liczy dobrze okres zatrudnienia będący podstawą do
    wyliczenia długości należnego urlopu wypoczynkowego, ja czy zakład
    pracy ?

    Zgodnie z KP Art. 155 par. 2 " ... do okresu pracy, od którego zależy
    wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w którym była
    pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika."

    Będąc zatrudniony od 01.04.2002 do 12.10.2006 pracowałem 4 lata 6
    miesięcy i 12 dni. Z czego rok i 12 dni przypadało również na okres
    nauki.

    Rozumując zgodnie z par 2 w/w Art. wybieram korzystniejszą dla mnie
    opcję i okres nauki pokrywający się z okresem zatrudnienia 1 rok i 12
    dni wliczam do okresu nauki, dzięki czemu z tytyłu ukończenia studiów
    wyższych okres pracy wynosi 8 lat. Jednocześnie dodaje 3 lata i 6
    miesięcy okresu zatrudnienia w którym NIE BYŁA pobierana nauka. Co
    daje razem 11 lat i 6 miesięcy, a z czego wynika urlop długości 26
    dni.

    Moj dział kadr liczy mi albo LO - 4 lata + 4,5 roku pracy = 8,5 lat.
    lub tylko studia wyższe czyli 8 lat.

    Znajomy prawnik, twierdzi że się mylą, ale jak wiadomo znajomy może
    mówić to co jest mi bardziej po myśli :).

    Prosiłbym o opinię, bo jesli mam rację to uderzam do prawnika po
    płatną opinię, a jak to nie pomoże to do sądu pracy.

    Z góry dziękuję.

    pzdr,
    Łukasz

    --