    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja
    Date: Wed, 31 Dec 2003 01:06:12 +0100

    Witam!
    przejrzałem archiwum, kc i ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, ale mam kilka pytań dotyczących gwarancji.
    W grudniu 2001 kupiłem częśc komputerową (ram - 30 miesięcy
    gwarancji), niestety jest ona uszkodzona, dlatego oddałem ją do
    serwisu (w grudniu tego roku).
    Czy w moim przypadku obowiązują tylko przepisy kc, czy również ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (ram kupiłem 12.2001,
    ale do serwisu oddałem 12.2003)?
    Rozumiem, że w przypadku ewentualnej wymiany na nową (sprawną) rzecz
    gwarancja biegnie na nowo (kc art. 581 par.1)?
    Jeśli biegnie na nowo to na jaki okres? Musi to być 30 miesięcy, czy
    sprzedawca może skrócić to do 12 miesięcy? Tzn. wydanie sprawnej
    części traktuje się jako zawarcie nowej umowy (wtedy art. 577 par.2 i
    ustawa o sprzedaży konsumenckiej)?
    Czy sprzedawca może w jakiś sposób "podciągnąć" wymianę na sprawną
    część pod punkt 5. gwarancji?
    "Pkt. 5) Okres gwarancji przewidziany w pkt. 1 ulega przedłużeniu o
    czas naprawy."

    pozdrawiam
    Bremse