  • 1. Data: 2009-08-26 15:54:14
    Temat: Groźby karalne
    Od: Rostov <r...@o...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytań w temacie gróźb karalnych.

    1. Jakiego rodzaju muszą być groźby karalne, aby ich autor został
    skazany na karę pozbawienia wolności w najwyższym wymiarze (2 lata)??

    2. Co zrobić w przypadku, kiedy np. wiadomości (maile, smsy, listy) z
    groźbami pozbawienia życia zostały skasowane/zniszczone?? Czy
    wystarczą w tym przypadku zeznania pokrzywdzonego lub świadków, że
    takie groźby faktycznie miały miejsce??

    3. Czy sąd może przymusowo skierować autora gróźb na leczenie
    psychiatryczne/odwyk, jeśli wystąpi uzasadnione przypuszczenie jego
    niepoczytalności/uzależnienia??

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-08-26 16:34:00
    Temat: Re: Groźby karalne
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rostov" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    1. Jakiego rodzaju muszą być groźby karalne, aby ich autor został
    skazany na karę pozbawienia wolności w najwyższym wymiarze (2 lata)??

    Wsztystko zalezy od sadu.
    Nie tylko skala czyn przestepczego ma wplyw na wymiar kary, ale takze i
    podmiot przestepstwa - inaczej bedzie karany ktos kto pierwszy raz w zyciu
    staje przed sadem a inaczej ktos, dla kogo sprawa karna to bulka z maslem.
    Takze i osoba ofiary przestepstwa moze wplywac na wymiar - inczej pewnie
    bedzie gdy ktos bedzie grozic w sposob jawny rownemu sobie a inaczej gdy np.
    kalece na wozku. I tak dalej

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-08-29 11:56:59
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    SDD pisze:
    > Takze i osoba ofiary przestepstwa moze wplywac na wymiar - inczej pewnie
    > bedzie gdy ktos bedzie grozic w sposob jawny rownemu sobie a inaczej gdy np.
    > kalece na wozku.

    Czy to przypadkiem nie jest dyskryminacja osób pełnosprawnych? Przecież
    osoba niepełnosprawna i pełnosprawna powinna mieć takie same prawa?
    Poprawcie mnie, jeśli prawo stanowi inaczej.
    | Wolność to nie to samo co dowolność - ksiądz Waldemar Chrostowski |
    | ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 4. Data: 2009-08-30 00:50:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-29, Tomaszek <t...@j...pl> wrote:

    > Czy to przypadkiem nie jest dyskryminacja osób pełnosprawnych? Przecież
    > osoba niepełnosprawna i pełnosprawna powinna mieć takie same prawa?
    > Poprawcie mnie, jeśli prawo stanowi inaczej.

    Bo to troche inaczej jest: nie istotne czy jesteś inwalidą czy
    pełnosprawnym, a to czy groźba wzbudziła w Tobie uzasdnioną obawę jej
    urzeczywistnienia. Prawdopodonie sąd może uznać, że w przypadku
    inwalidy, miał on większe powody aby sądzić, że taka groźba jest realna.

    --
    Marcin