  • 1. Data: 2009-08-26 12:01:54
    Temat: przekształcenie prawa spółdzielczo-własnościowego w odrębną własność a darowizna
    Od: bumbarumba <b...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie:
    chcę przekształcić spółdzielczo-własnościowe prawo do mieszkania w
    odrębną własność. W trakcie trwania mojego małżeństwa, mieszkanie było
    aktem notarialnym darowane tylko na mnie przez moich rodziców. Czy jest
    możliwe, abym przy okazji przekształcenia prawa własności mógł
    jednocześnie ustanowić własność mieszkania od razu na mnie i moją żonę?
    (przy okazji jednego aktu notarialnego)

    Kolega miał podobną sytuację, ale mieszkanie było darowane przed ślubem
    i notariusz stwierdził, że ustanowienie współwłasności z małżonkiem nie
    jest możliwe.

    Z pozdrowieniami
    bumbarumba