  • 1. Data: 2007-09-28 11:58:53
    Temat: Groźba karalna
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W sprawie którą się zajmuję jedna osoba chcąc zmusić do zapłaty za
    marnie wykonaną usługę powiedziała do drugiej:
    ,,z takimi koleśiami już sobie dawałem radę, od dzisiaj nie wychodź bez
    ochrony".
    Czy można obiektywnie uznać to za groźbę karalną?
    Do użycia tych słów oskarżony przyznał się na policji - tłumacząc
    jednak że groźba ta tyczyła się skierowania sprawy do sądu (czym
    zresztą groził mu również poszkodowany).
    Czy sytuacja zmieni się gdy do powyższego dodamy dalszą część rozmowy
    (do której oskarżony nie przyznał się ale też nie zaprzeczał) w której
    na pytanie poszkodowanego ,,czy zdaje sobie sprawę z tego że takie
    groźby są karalne" oskarżony odpowiedział że ,,zdaje sobie z tego
    sprawę".
    Czy uzupełnienie groźby w obecności policjanta (informacja w notatce)
    o informację że (niezależnie od procesu) zdemontuje z budynku
    poszkodowanego antenę - w celu zabezpieczenia swoich roszczeń -
    cokolwiek zmienia?

    Nie chodzi mi o prawo - chciałbym wiedzieć jakie byłyby odczucia
    innych odnośnie oceny obiektywnego zagrożenia (na swoim osądzie - jako
    osoby zaangażowanej - nie mogę do końca polegać).

    Oskarżony jest właścicielem niewielkiej firmy, ma kompleks niższości i
    sprawia wrażenie nie całkiem zdrowego psychicznie.

    Pozdrawiam
    Tomasz Myrdin