  • 1. Data: 2002-07-09 14:14:22
    Temat: Glebokie linkowanie zakazane!!!!!
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Wkurzylem sie. To jest crosspost.
    http://www.newsbooster.com/?pg=lost&lan=eng

    Ogolnie chodzi o to, ze sąd w Kopenchadze wydał werdykt na korzyść Duńskiego
    Stowarzyszenia Wydawców Prasy w sprawie przeciwko serwisowi Newsbooster.
    Serwis linkował do artykułów prasowych dostępnych online na serwerach
    członków stowarzyszenia. Stowarzyszenie postanowiło bronić praw autorskich
    swoich członków.
    Werdykt ma donioslosc prawna dla calej Unii Europejskiej...

    FUT warning na pl.comp.www

    PS.
    Widze ze trzeba napisac ten tekst o prawnych aspektach linkowania... Biore
    sie do roboty.
    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 2. Data: 2002-07-09 14:31:40
    Temat: Re: Glebokie linkowanie zakazane!!!!!
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 9 Jul 2002 14:14:22 +0000 (UTC), Piotr 'VaGla' Waglowski napisał/napisała:
    > członków stowarzyszenia. Stowarzyszenie postanowiło bronić praw autorskich
    > swoich członków.
    > Werdykt ma donioslosc prawna dla calej Unii Europejskiej...

    Znaczy co, jak dam linki do artykulow z gazety X, to ta gazeta moze podac
    mnie do sadu za lamanie siakiegos tam nibyprawa autorskiego ?

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-07-09 14:47:31
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Znaczy co, jak dam linki do artykulow z gazety X, to ta gazeta moze podac
    > mnie do sadu za lamanie siakiegos tam nibyprawa autorskiego ?

    Tak się stalo w danii. Co wiecej sad zdecydowal na korzysc tej gazety o
    ktorej piszesz... zaraz bedzie moj komentarz dla Wprost Online ;>
    v.

  • 4. Data: 2002-07-09 15:12:39
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Tak się stalo w danii. Co wiecej sad zdecydowal na korzysc tej gazety o
    > ktorej piszesz... zaraz bedzie moj komentarz dla Wprost Online ;>

    Oto i komentarz:
    http://www.wprost.pl/index.php?opcja=news&id_newsa=1
    3010
    zreszta tez jest u mnie, nieco ostrzejszy i innym jezykiem.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-07-09 15:25:45
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 9 Jul 2002 16:47:31 +0200, Piotr 'VaGla' Waglowski napisał/napisała:
    > Tak się stalo w danii. Co wiecej sad zdecydowal na korzysc tej gazety o
    > ktorej piszesz... zaraz bedzie moj komentarz dla Wprost Online ;>

    Przeciez to jest wbrew logice ! Jesli zamieszczam cos w necie to chyba
    oczywiste,ze to upubliczniam i moge sie spodziewac,ze ktos komus poda do
    tego linka, ew. da na grupe, badz strone..
    Poyebauo ich totalnie.. Pewnie znowu sedzina byla niedoinformowana alboco :>

  • 6. Data: 2002-07-09 18:38:02
    Temat: Re: linkowanie zakazane!!!!!
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Nareszcie Europa rozpoczyna kampanie na rzecz ochrony praw autorskich w
    Internecie.
    Sad sadem, ale kiedy parlemant uchwali Prawo Internetowe.

    Brawo Kopengaha.
    Czekamy na Warszawe.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 7. Data: 2002-07-09 20:37:12
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > Tak się stalo w danii. Co wiecej sad zdecydowal na korzysc tej gazety o
    > ktorej piszesz... zaraz bedzie moj komentarz dla Wprost Online ;>
    > v.

    Po co komentowac normalnosc.
    Na ten temat dyskutowalismy w Stanach 10 lat temu, gdy tworzylismy
    www.
    Europa jest opozniona technologicznie ok. 10 lat i dopiero teraz
    wprowadza standardy znane i obowiazujace w swiecie
    i nie ma o czym dyskutowac.

    To tak, jakby dyskutowac, ze nalezy sie myc, albo tankowac samochod
    przed jazda.

    Oby takich orzeczen bylo wkrotce w Polsce jak najwiecej.

    Poza tym bledny jest tytul dyskusji.
    Zakazane jest nieuprawnione linkowanie i bylo zakazane takze 10 lat
    temu.
    Kto w ogole osmiela sie twierdzic, ze nieuprawnione linkowanie bylo
    kiedykolwiek dozwolone ?

    Niestety Europa przyjmuje standardy swiatowe w internecie z 10-letnim
    opoznieniem, ale o tym tez dyskutowalismy w Brukseli 10 lat temu.

    Zakazane jest i bylo nieuprawnione linkowanie, niezaleznie od
    glebokosci.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).
    Setting 3D holograms generating 4D-space environments.
    Pseudo-holographic 3D Projector/3DTV.

  • 8. Data: 2002-07-09 21:07:56
    Temat: Re: nieuprawnione linkowanie zakazane!!!!!
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jak mozna wyslac do Wprost uwagi do twojego komentarza.
    Niestety tekst jest bardzo uczniowski, powierzchnowny i wprowadzajacy
    w blad.

    Nieuprawnione podawanie linkow www na swojej stronie www do cudzych
    stron www zawsze bylo nielegalne, a jak w ogole ktokolwiek moze sie
    osmielac dopuszczac, ze dzialania nieuprawnione byly prawnie
    dopuszczalne.
    Kolejne zdanie:
    "
    Uwaga! Duńczycy delegalizują internet!
    "

    Jak w ogole mozna tak napisac i obrazac Krolowa i obywateli Danii.
    Przestrzeganie prawa w Zjednoczonej Europie to norma
    a nie wybryk natury.
    Dunczycy kierujac sie normami prawa, przywracaj poszanowanie prawa w
    internecie i jego przestrzeganie.

    Kolejne zdanie:
    "
    Linki (inaczej: odsyłacze) są jedną z podstaw działania internetu.
    "

    Nieuprawnione linki nie sa zadna podstawa dzialania internetu, ani nigdy
    nia nie byly.
    Zawsze obowiazywala zasada, ze zamierzajac umiescic na strojej stronie
    www link do cudzej strony, nalezalo uzyskac zgode tamtej osoby.

    cytat:
    "
    Zdelegalizują linkowanie?
    Czy linkowanie w Polsce zostanie stanie się nielegalne? Sąd w Danii
    wydał precedensowy wyrok w tej sprawie. Przepisy Danii bazują na
    regulacjach UE, więc...

    Uwaga! Duńczycy delegalizują internet!

    Linki (inaczej: odsyłacze) są jedną z podstaw działania internetu. Jeśli
    uzna się linkowanie za nielegalne - konsekwentnie - należy uznać za taki
    również sam internet, bo trzeba by zdelegalizować lwią część ruchu w
    sieci.
    "

    Nic nie trzeba delegalizowac, nic nie trzeba uznac.
    Trzeba jechac do Stanow na nauke przestrzegania prawa internetowego.

    Nieuprawnione linkowanie nigdy nie bylo prawnie dozwolone,
    zatem niczego nie trzeba delegalizowac.

    To ze lurker chcial zarobic na klikach, umieszczajac na swojej stronie
    1000 adresow www popularnych stron i 100 banerow reklamowych
    to od tego jest policja, aby sciagala przypadki naruszania praw
    autorskich, od tego jest parlament aby uchwalil Prawo Internetowe,
    aby proikuratura z urzedu sciagal przypadki naruszania praw autorskich w
    internecie.

    Polska sie integruje z Unia Europejska i zobowiazala sie wielostronnymi
    umowami i miedzynardowymi konwencjami do przestrzegania praw autorskich
    i ochrony wlasnosci intelektualnej, takze w internecie.

    Komentarze, sugerujace , ze przestrzeganie prawa w internecie moze
    prowadzic do "zdelegalizowania czesci ruchu w sieci"
    jest nieuprawnione.
    Jezeli komunikacja internetowa opiera sie na naruszaniu prawa,
    to przestrzeganie prawa w zadnym stopniu nie wplynie na zaden ruch w
    sieci. Nieuprawnione linki zawsze byly nielegalne, a zatem braw podstaw
    do twierdzen o jakimkolwiek delegalizowaniu czegos co nigdy nie bylo
    legalne.

    Jaki adres ma redaktor Krol, bo nie chcialbym dopuscic do
    rozpowszechniania powyzszych i kolejnych niescislosci
    i pilnie przeslac mu recenzje do komentarza we Wprost.

    Jacek

    Jacek

  • 9. Data: 2002-07-10 08:12:47
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Jacek vel. Expert napisal:
> [...]
    > stron www zawsze bylo nielegalne, a jak w ogole ktokolwiek moze sie
    > osmielac dopuszczac, ze dzialania nieuprawnione byly prawnie

    <cynizm>
    Przyjmujac ten punkt widzenia nalezy sie spodziewac fali pozwow przeciwko
    wyszukiwarkom takim jak infoseek, google, altavista...
    </cynizm>
    v.

  • 10. Data: 2002-07-10 13:10:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> popełnił 09 lip 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:3056-1026248744@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

> [...]
    > rozpowszechniania powyzszych i kolejnych niescislosci
    > i pilnie przeslac mu recenzje do komentarza we Wprost.

    Przytaczam w całłości by zwrócić Ci uwagę że najprawopodobniej złamałeś
    prawo internetowe podając w swoim poście link do strony z wypowiedziami
    Piotra 'VaGla' Waglowskiego O 10-11 linijek wyżej.
    Dlaczego sam łamiesz prawo internetowe USA?
    pozdro
    poreba