  • 1. Data: 2002-07-09 13:48:06
    Temat: sąd grodzki i przedawnienie
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    składalem przed policją wyjaśnienia i poinformowano mnie ze sprawa trafi do
    sadu grodzkiego, w zwiazku z tym mam pytania:
    1. ile trzeba bedzie czekac na ta sprawe przed sadem?
    2. kiedy sprawa sie przedawni? Dotyczy to nieuczciwej konkurencji,
    wydrukowalem reklame w ktorej podawalem ceny swoje i innych i jedna z firm
    zarzyciłe mi ich nieprawdziwosc.
    3. Czy w takim przypadku to sad musi mi udowodnic wine? czy tez ten
    obowiazek spadnie na mnie? co z domniemamiem niewinnosci - czy w polskim
    prawie cos takiego obowiazuje?
    z gory dzieki za odp.

  • 2. Data: 2002-07-10 10:04:11
    Temat: Re: sąd grodzki i przedawnienie
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Zależy gdzie. Ale 3 mce jak nic.

    l.

  • 3. Data: 2002-07-10 20:45:39
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Master2003" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. Czy w takim przypadku to sad musi mi udowodnic wine? czy tez ten
    > obowiazek spadnie na mnie? co z domniemamiem niewinnosci - czy w polskim

    1. Zależy od miejscowości - kilka-kilkanaście tygodni.

    2. Terminy przedawnień zależą od zagrożenia karą za czyn, który Ci zarzucono
    (rozdział XI Kodeksu karnego lub rozdział V Kodeksu wykroczeń).

    3. Winę musi udowodnić oskarżyciel, a nie sąd.
    To, co nazywasz domniemaniem niewinności zawiera art. 5 kpk,
    zobacz też art. 74 § 1 kpk.