  • 1. Data: 2008-09-10 17:17:10
    Temat: Gdzie wysłać pismo drugiej stronie umowy?
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Mam taką sytuację: wynająłem dom we Wrocławiu, przy ul. Kwiatowej 2 od
    właściciela, który aktualnie jest gdzieś za granicą, W umowie mam
    wpisane "Jan Kowalski, zamieszkały we Wrocławiu przy ul. Kwiatowej 2.,
    zwany dalej wynajmującym". Innych adresów wynajmującego w umowie nie
    ma. W jaki sposób skutecznie złożyć właścicielowi oświadczenie woli
    (np, wypowiedzenie umowy)? Przecież nie mogę wysłać na adres (i czekać
    na podwójne awizo), pod którym doskonale wiem, że właściciel nie
    mieszka (bo ja tam mieszkam)? A może jednak?

  • 2. Data: 2008-09-10 17:31:02
    Temat: Re: Gdzie wysłać pismo drugiej stronie umowy?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:
> [...]
    > na podwójne awizo), pod którym doskonale wiem, że właściciel nie
    > mieszka (bo ja tam mieszkam)? A może jednak?

    A może ma na poczcie wykupioną usługę przysyłania przesyłek pod inny
    adres. Da się tak.

  • 3. Data: 2008-09-10 17:35:33
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 10 Wrz, 19:31, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A może ma na poczcie wykupioną usługę przysyłania przesyłek pod inny
    > adres. Da się tak.

    No ale jeśli przyjdą do mnie dwa awiza to będę wiedział że nie. Co
    dalej?

  • 4. Data: 2008-09-10 17:40:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał

    > W jaki sposób skutecznie złożyć właścicielowi oświadczenie woli
    > (np, wypowiedzenie umowy)?

    Listem poleconym na ostatni znany ci adres wynajmującego.

    > Przecież nie mogę wysłać na adres (i czekać na podwójne awizo),
    > pod którym doskonale wiem, że właściciel nie mieszka (bo ja tam
    > mieszkam)? A może jednak?

    A czmu nie?
    Zależnie od sytuacji stosuje się powiadomienie przez świadome
    wysłanie na nieaktualny adres, wywieszenie pisma na tablicy
    ogłoszeń w budynku sądu, przez publikację w prasie i inne temu
    podobne. Wiadomo, że szansa na faktyczne zapoznanie się
    zainteresowanych jest bliska zeru, ale sądy taką fikcją się
    zadowalają.
    Skoro twój kontrahent nie podał ci nowego adresu to jego sprawa.

  • 5. Data: 2008-09-10 21:45:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "przypadek" <p...@g...pl> wrote
    >właściciela, który aktualnie jest gdzieś za granicą, W umowie mam

    A jak sie z nim kontaktujesz? Gdzie placisz czynsz? Masz jakis telefon?

  • 6. Data: 2008-09-11 04:46:57
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 10 Wrz, 23:45, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > "przypadek" <p...@g...pl> wrote>właściciela, który aktualnie jest gdzieś za
    granicą, W umowie mam

    > A jak sie z nim kontaktujesz? Gdzie placisz czynsz? Masz jakis telefon?

    No załóżmy że piszemy do siebie maile, czasem nawet dzwonimy. Jeśli
    chodzi o płatności - jest coś takiego jak rachunki w banku i przelewy.
    OK. wiem, że jeśli kontaktowałbym się bezpośrednio, to można w
    obecności świadków mu coś wręczyć.

  • 7. Data: 2008-09-11 05:11:15
    Od: "mak" <m...@w...de>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Chyba zbyt skomplikowane dla kolegi, skoro zegara nawet nie potrafi ustawić
    w kompie...

  • 8. Data: 2008-09-11 05:37:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

    > No załóżmy

    załóżmy ???

  • 9. Data: 2008-09-11 05:58:08
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 11 Wrz, 07:37, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > załóżmy ???

    Tak, załóżmy.

  • 10. Data: 2008-09-11 06:38:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 22:58:08 -0700, przypadek napisał(a):

    > Tak, załóżmy.

    To załóżmy, że mu w takiej samej formie możesz tę umowę wypowiedzieć. Bo
    wybacz, ludzie chcą Ci pomóc, ale Ty zamiast sprawę rozjaśnić - gmatwasz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl