eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Gdzie i pod jakim paragrafem pisze o tym, ze nie mozna od 22-6 halasowac? Sasiad robi libacje co wieczor, potrzebne mi to...

  • 1. Data: 2006-10-22 22:36:06
    Temat: Gdzie i pod jakim paragrafem pisze o tym, ze nie mozna od 22-6 halasowac? Sasiad robi libacje co wieczor, potrzebne mi to...
    Od: "fir" <f...@o...pl>

    Witam,
    Gdzie i pod jakim paragrafem (np kodeks karny, paragraf 1 punkt 2) pisze o tym,
    ze nie mozna od 22-6 halasowac? Sasiad robi libacje co wieczor, potrzebne mi
    to... policja byla, ale nic nie daje, bo on jest przekonany, ze w jego domu
    moze robic co chce, nawet o 3 w nocy, a mieszkamy w bloku :/ muza na full
    slownictwo straszne... chce wywisic na klatce informacje o tym ze lokator ma
    byc cicho od 22-6 i podpisac odpowiednim paragrafem...
    Pomozcie,
    Pozdrawiam,
    fir

  • 2. Data: 2006-10-22 23:12:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 23 Oct 2006 00:36:06 +0200, fir napisał(a):

    > chce wywisic na klatce informacje o tym ze lokator ma
    > byc cicho od 22-6 i podpisac odpowiednim paragrafem...

    Że ma być cicho w godz. 22-6 to raczej nie ma, bo te godziny są po prostu
    umowne - tak się przyjęło. Ale ogólnie to będzie Art. 51 KW. Policja
    zapewne nic nie robiła, bo nie miała zgłaszającego. Przedstaw się policji,
    podaj swoje dane, złóż oficjalnie skargę, to gość zostanie ukarany. W innym
    przypadku nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-23 08:55:49
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Cisza nocna obowiązuje od 22 do 6 rano i chyba nie jest to umowne, a
    ustawowe, tylko nie mam teraz pisma ze spółdzielni, gdzie było powołanie się
    na konkretny paragraf.
    Też mieliśmy podobny problem i po bezskutecznych próbach rozmów z sąsiadem
    napisaliśmy zażalenie do spółdzielni. Po jakimś czasie sąsiad dostał ze
    spółdzielni pismo pouczające wraz z groźbą wykluczenia go z członkostwa w
    spółdzielni w razie dalszego zakłócania ciszy nocnej. To go zdaje się
    przekonało bo od paru miesięcy mamy spokój.
    Polecam, Graszka

  • 4. Data: 2006-10-23 08:58:37
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Jeszcze jedno - na naszej klatce w gablocie spółdzielni informacja o ciszy
    nocnej jest zawieszona od zawsze i bardzo widoczna - duża kartka z wielką
    czcionką. Zażycz sobie od swojej spółdzielni, aby taką informację wywiesiła
    również.
    Graszka

  • 5. Data: 2006-10-23 13:05:05
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 10/23/2006 10:55 AM, GP wrote :
    > Cisza nocna obowiązuje od 22 do 6 rano i chyba nie jest to umowne, a
    > ustawowe, tylko nie mam teraz pisma ze spółdzielni, gdzie było powołanie się
    > na konkretny paragraf.

    Jeśli było powołanie na "konkretny paragraf" to zapewne na
    regulamin/statut spółdzielni. Nie ma powszechnie obowiązującego prawa
    regulującego ciszę nocną.

> [...]
    > spółdzielni w razie dalszego zakłócania ciszy nocnej. To go zdaje się
    > przekonało bo od paru miesięcy mamy spokój.

    Sęk w tym, że jak ktoś ma spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    mieszkalnego to spółdzielnia może go sobie wykluczać na zdrowie. Żadnych
    znacząco negatywnych skutków to nie wywoła.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 6. Data: 2006-10-23 18:03:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fir" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    Pojęcie "Ciszy nocnej" jest czysto umowne. Nie ma go nigdzie w prawie
    określonego. Jest jedynie zakaz zakłócania porządku publicznego. I tu juz
    zwyczajowo się przyjęło, że do godziny 22 po prostu są luźniejsze normy i można
    przysłowiowi "drzeć pysk" trochę głośniej. Ale trochę, nie oznacza, ze
    bezkarnie. Za wystawienie kolumn z muzyką w południe i puszczanie muzyki na cały
    regulator równie dobrze można być ukaranym w południe.

  • 7. Data: 2006-10-24 09:46:12
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    A czy nie jest przypadkiem tak, że nie będąc członkiem spółdzielni płaci się
    wyższy czynsz? Bo tak zdaje się jest (albo tak przynajmniej myśli nasz
    sąsiad, bo coś go jednak zmotywowało do zmiany zachowania).
    Graszka

  • 8. Data: 2006-10-24 14:18:12
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-10-23 01:12 +0200, Użytkownik scream napisał :

> [...]
    > podaj swoje dane, złóż oficjalnie skargę, to gość zostanie ukarany. W innym

    To dziala.:) Tylko trzeba byc swiadkiem na sprawie potem, ale naprawde
    cisza i spokoj sa tego warte.

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOICH PSACH/

  • 9. Data: 2006-10-24 18:27:37
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-10-24 11:46, GP wrote:
    > A czy nie jest przypadkiem tak, że nie będąc członkiem spółdzielni płaci się
    > wyższy czynsz? Bo tak zdaje się jest (albo tak przynajmniej myśli nasz
    > sąsiad, bo coś go jednak zmotywowało do zmiany zachowania).

    Nie. Art. 4 ust. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)