    From: "www.ofe.xt.pl" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fundusz emerytalny dla bezrobotnej
    Date: Sun, 29 Jun 2008 20:43:05 +0200

    Ajgor pisze:
    > Witam.
    >
    > Moja zona kilkanascie lat pracowala w budzetowce (a konkretnie w ZUS-ie).
    > nastepnie 8 lat byla na rencie, po czym jej tą rente zabrano (po 8 latach
    > lekarze nagle stwierdzili, ze jest zdrowa, chociaz przez te 8 lat jej stan
    > sie pogorszyl, ale to juz inna sprawa). Po zabraniu renty miala przez kilka
    > miesiecy zasilek, a teraz jest bez zasilku juz ponad poltora roku. I tu mam
    > pytanie. Czy moze sie zapisac do jakiegos funduszu emerytalnego? Ja bym
    > placil skladki z wlasnych dochodow. Prywatnie. Czy takie cos jest mozliwe?
> [...]

    Najważniejsze to data urodzenia żony. Jeżeli jest sprzed 31.12.1968 to
    nie ma obowiązku przystępowania do OFE. I lepiej niech juz teraz nie
    przystępuje, bo okres składkowy byłby krótki a co za tym idzie zysk OFE
    również.
    Nie ma możliwości samodzielnego "prywatnego" opłacania OFE. Lepiej,
    jeżeli chcesz i stac cie na to, płacić na tzw. III filar. A czy to
    będzie IKE, czy fundusze, czy jeszcze coś innego to zalezy od twoich
    potrzeb i możliwości finansowych.

    www.ofe.xt.pl

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080629-0, 2008-06-29
    Przetestowano na: 2008-06-29 20:43:06