  • 41. Data: 2005-07-26 20:55:34
    Temat: Re: Fotoradary nielegalne
    Od: poreba <d...@p...com>

    "ape" <a...@n...poczta.fm> niebacznie popelnil
    news:dc3utt$rbp$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > co to jest "ofuknie"? jakis lomzynski dialekt?

    Wprawdzie on Biały, ale Zielony pomoże:

    1) http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=39642

    2) prócz tego proponuję (przepraszam, że nie zawinięty):
    http://64.233.183.104/search?q=cache:nYEHHBov7p0J:ww
    w.1lo.walbrzych.p
    l/rekrutacja/test.doc+ofukn%C4%85%C4%87&hl=pl&lr=lan
    g_pl

    --
    pozdro
    poreba

  • 42. Data: 2005-07-26 22:43:30
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > co to jest "ofuknie"? jakiś lomzynski dialekt?
    nie, to zwykły błąd pisowni (często mi się zdarza przy szybkim, bezwzrokowym
    pisaniu na klawiaturze), ale nie trzeba być nadprzeciętnie inteligentnym,
    żeby się tego domyśleć i zrozumieć zdanie (mowa ludzka, a także pismo, jest
    językiem bardzo nadmiarowym, co pozwala w prostu sposób naprawiać jej błędy
    powstałe w medium jego transmisji)

    > i co tym skomleniem nowego wniosles do dyskusji?
    bardzo wiele, ale żeby to zrozumieć, musiał byś znać przynajmniej podstawy
    elektroniki, fizyki, oraz matematyki (no, może trochę więcej niż podstawy),

    p.s. widzę że jak zawsze wypowiadasz się na tematy, nie dysponując nawet
    podstawami wiedzy teoretycznej (ale nawet brak wiedzy nie zwalnia od
    myślenia!)

  • 43. Data: 2005-07-26 22:56:00
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > Jest tylko jeden problem z jego znajomością. Błąd wynikający z
    > nieosiowego pomiaru liczy się z tego samego wzoru. Sposób pomiaru nie ma
    > tutaj żadnego znaczenia i może to być nawet laser. Tak więc sposób
    > obliczania tego przez radar nie ma żadnego znaczenia dla błędu pomiaru i
    > radar nigdy nie pokaże większej prędkości z tego powodu.

    hm, ktoś wyżej słusznie zauważył o wpływie kąta pomiaru w stosunku do trasy
    pojazdu na błąd (rzeczywiści, przyczynia się on do zaniżenia obliczeń
    prędkości),
    już odchylenie o 20 stopni jest przyczyną prawie 10% błędy (oczywiści w
    dół), ale podejrzewam, że jeśli taki radar jest umieszczony na wysokości
    (gdzie ten kąt jest znaczący) taki radar musi zostać skalibrowany tak, alby
    aby wskazywał prawidłowo (czyli dokładnie dodać błąd do wyniku), następnie
    jeśli tak skalibrowany radar zostanie użyty w innym miejscu (małym kącie) do
    pomiaru doda się właśnie ta kalibracja (czyli błąd w górę)

    pozdrawiam i czekam na komentarz.

  • 44. Data: 2005-07-27 18:25:05
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > "ape" <a...@n...poczta.fm> niebacznie popelnil

    <ut>
    dzieki za odpowiedz, ale wydaje mi sie, ze tamtemu trollowi nie o to
    chodzilo

    --
    pozdro
    ape

  • 45. Data: 2005-07-27 21:12:28
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > jeśli tak skalibrowany radar zostanie użyty w innym miejscu (małym kącie) do
    > pomiaru doda się właśnie ta kalibracja (czyli błąd w górę)

    Logika by wskazywała na to że masz rację. Niestety rzeczywistość jest inna i nie
    da się tak zakwestionować wskazania radaru na takiej podstawie. Też tak
    myślałem. Doszukałem sie stosownych wyjaśnien. Tylko fotoradary zainstalowane w
    samochodzie i dokonujące rejestracji wykroczeń z jadącego samochodu muszą mieć
    stosowne badania. Ale nie miejsca gdzie są używane ( drogi czy ulicy) a
    samochodu w którym je zainstalowano. Tak samo jak taksometr w taksówce
    informacje o prędkości i drodze biora z licznika prędkości samochodu.
    Prawdopodobnie w dokumencie potwierdzajacym to że ich wskazania są poprawne
    bedzie min. informacja o wielkości opon. Wszystkie inne są legalizowane co 13
    miesięcy. I mogą być dowolnie umieszczane w czasie pomiaru. Tomek

  • 46. Data: 2005-07-28 22:11:58
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > Logika by wskazywała na to że masz rację. Niestety rzeczywistość jest inna

    no cóż, widać kolejna luka w prawie, raczej nic na to nie poradzimy