  • 31. Data: 2005-07-04 06:39:37
    Temat: Re: Fotoradary nielegalne
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > by sie
    >
    > A nie może być duży, silny i mądry? :-)

    W innej galaktyce chcesz szukać?
    Tomek

  • 32. Data: 2005-07-04 17:23:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W innej galaktyce chcesz szukać?

    Jeśli trzeba?

  • 33. Data: 2005-07-06 12:16:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Na jednym kryminalnym ( made in USA) filmie faceta oskarżono
    > o morderstwo.

    A na KAŻDYM amerykańskim filmie kryminalnym trzeba rozmawiać co najmniej
    minutę, żeby ustalić numer z jakiego się dzwoni :-P

    Wiara w amerykanskie filmy zdecydowanie pomaga w rozstrzyganiu zawiłości
    prawnych ;-)

    M.

  • 34. Data: 2005-07-17 19:44:46
    Od: "gargamel" <S...@d...pl>

    > Nie mów, że dokładność Dopplerowskich radarów policzysz inaczej. Radar
    > zawsze mierzy prędkość w kierunku "ku sobie" / "od siebie" i tylko z
    > tego może wynikać błąd.

    ha ha, nie wiem jak jest z polskim prawem (ofuknie to pozbawione logiki
    bagno), ale w kwestii zasady działania radaru przedmówca ma rację, radar
    dopplerowski nie mierzy żadnych czasów, tylko różnicę częstotliwości między
    falą wysłaną a odbitą
    (dokładniej to falą odebraną, która wcale nie musi być odbita, oraz wcale
    nie musi być odbita od mierzonego pojazdu, drzewa, ptaki też wchodzą w grę)
    natomiast prędkość (a nie jak piszesz czas !) jest wynikiem pośrednim oblicz
    (z prawa zmiany częstotliwości fal w ruchu)
    nie orientuje się jaki ma to wpływ na dokładność pomiaru, ale przedmówca zna
    się na rzeczy, dobrze rozumuje i myślę że doszedł do dobrych wniosków,

    pozdrawiam

  • 35. Data: 2005-07-18 23:40:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gargamel" <S...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przedmówca zna
    > się na rzeczy, dobrze rozumuje i myślę że doszedł do dobrych wniosków,

    Jest tylko jeden problem z jego znajomością. Błąd wynikający z
    nieosiowego pomiaru liczy się z tego samego wzoru. Sposób pomiaru nie ma
    tutaj żadnego znaczenia i może to być nawet laser. Tak więc sposób
    obliczania tego przez radar nie ma żadnego znaczenia dla błędu pomiaru i
    radar nigdy nie pokaże większej prędkości z tego powodu.

  • 36. Data: 2005-07-19 08:35:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > obliczania tego przez radar nie ma żadnego znaczenia dla błędu pomiaru i
    > radar nigdy nie pokaże większej prędkości z tego powodu.

    Od razu mówię, że nie znam sie na radarach, ale chyba bardziej ścisłe
    byłoby stwierdzenie, że on nigdy fizycznie nie zmierzy większej różnicy
    częstotliwości, natomiast to jaki wynik wyświetli zależy od tego co on
    wewnętrznie z tą różnicą dalej robi.
    Teoretycznie, gdyby radary przeliczały błąd wynikajacy z kąta przed
    podaniem wyniku, i jeśli ten kąt im się wpisuje jako nastawę, to wpisując
    większy niż jest faktycznie przy wyliczeniach automatycznie zawyżane
    byłyby też prędkości.

    pix

  • 37. Data: 2005-07-19 18:38:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wpisując
    > większy niż jest faktycznie przy wyliczeniach automatycznie zawyżane

    Właśnie z tego powodu nie przeliczają. Ponieważ pomiaru prędkości
    dokonuje się w pewnej odległości od samego radaru, a ponadto policjant
    mierzący prędkość najczęściej znajduje się w okolicy pobocza drogi, wiec
    błąd jest niewielki i na korzyść kierującego (radar podaje mniejszą od
    faktycznej prędkość), więc nikt nie zawraca sobie głowy bzdurami.

  • 38. Data: 2005-07-19 18:47:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dbjhak$74m$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > błąd jest niewielki i na korzyść kierującego (radar podaje mniejszą od
    > faktycznej prędkość), więc nikt nie zawraca sobie głowy bzdurami.

    stacjonarne też nie?
    Jeśli tak, to wszystko wygląda mniej więcej w porządku.

    pix

  • 39. Data: 2005-07-19 19:29:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > stacjonarne też nie?
    > Jeśli tak, to wszystko wygląda mniej więcej w porządku.

    Też nie, bo nie ma nawet takiej technicznej możliwości.

  • 40. Data: 2005-07-26 00:03:20
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "gargamel" <S...@d...pl> napisał w wiadomości

    > ha ha, nie wiem jak jest z polskim prawem (ofuknie to pozbawione
    logiki
    > bagno),

    co to jest "ofuknie"? jakis lomzynski dialekt?

    ale w kwestii zasady działania radaru przedmówca ma rację, radar
    > dopplerowski nie mierzy żadnych czasów, tylko różnicę częstotliwości
    między
    > falą wysłaną a odbitą <cut>

    i co tym skomleniem nowego wniosles do dyskusji?

    --
    pozdro
    ape