    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradary nielegalne
    Date: Tue, 19 Jul 2005 01:40:34 +0200

    Użytkownik "gargamel" <S...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:dbh5s9$pb1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ha ha, nie wiem jak jest z polskim prawem (ofuknie to pozbawione
    logiki
    > bagno), ale w kwestii zasady działania radaru przedmówca ma rację,
    radar
    > dopplerowski nie mierzy żadnych czasów, tylko różnicę częstotliwości
    między
    > falą wysłaną a odbitą
    > (dokładniej to falą odebraną, która wcale nie musi być odbita, oraz
    wcale
    > nie musi być odbita od mierzonego pojazdu, drzewa, ptaki też wchodzą w
    grę)
> [...]

    Jest tylko jeden problem z jego znajomością. Błąd wynikający z
    nieosiowego pomiaru liczy się z tego samego wzoru. Sposób pomiaru nie ma
    tutaj żadnego znaczenia i może to być nawet laser. Tak więc sposób
    obliczania tego przez radar nie ma żadnego znaczenia dla błędu pomiaru i
    radar nigdy nie pokaże większej prędkości z tego powodu.