  • 11. Data: 2005-07-01 18:29:31
    Temat: Re: Fotoradary nielegalne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "telimena" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:IZexe.79$vE5.56@trndny07...

    > Radar latwo jest zmylic uzywajac pogniecionej kuchennej folii
    > aluminiowej w strategicznym miejscu auta.

    Nie radar. Naczytałaś się książek o folii zrzucanej z samolotów. Ale to
    tam trochę inaczej działa. Po prostu samoloty lecą w chmurze tego, a
    radar widzi cała chmurę,a nie pojedyncze samoloty. Siłą rzeczy nie
    można trafić w konkretny samolot.

    Folią lub innym materiałem odbijającym światło można ewentualnie zmylić
    dołączoną do radaru kamerę, ale w tym więcej bajek, niż praktyki. Choć
    czasem może się udać, że poblask uniemożliwi odczytanie numerów. Ale to
    raczej fuks.

  • 12. Data: 2005-07-02 22:02:52
    Od: poreba <d...@p...com>

    telimena <h...@w...pl> niebacznie popelnil

    > Radar latwo jest zmylic uzywajac pogniecionej kuchennej folii
    > aluminiowej w strategicznym miejscu auta.
    I sidiromem, i sidiromem.

    MSPANC

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2005-07-02 22:38:10
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    >
    > A gdzie to czytałeś? Bo radar mierzy prędkość na podstawie pomiaru czasu
    > odbicia sygnału od celu. nie widzę powodu, by wskazania te miały ulegać
    > zmianie wraz z miejscem ustawienia. Wszak radary przenośne (ręczne czy
    > na statywach) nie wymagają legalizacji w każdym miejscu ustawienia.
    > Zresztą radar i tak jest wożony do legalizacji a nie legalizowany w
    > miejscu ustawienia. Tak więc uważam tę informację za mało prawdopodobną.
    > Ale z ciekawości ujrzał bym źródło.

    Nie wiem czy zauważułeś że o konieczności legalizowania fotoradaru mówił ktoś z
    GUM. Ty sie znasz na czymś. Tamtem facet na legalizowaniu. Najlepiej będzie jak
    tak zostanie. Tomek

  • 14. Data: 2005-07-02 22:51:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mówił ktoś z
    > GUM. Ty sie znasz na czymś. Tamtem facet na legalizowaniu. Najlepiej

    To chyba odpowiedź na moja wypowiedź. A więc nie zauważyłem, kto się
    wypowiadał, jak to pisałem, bo pytałem dopiero o źródło. Zdania dalej
    nie zmieniam, bowiem teraz z wypowiedzią się zapoznałem i wymóg ów
    wywodzą oni z tego, ze jest to urządzenie stacjonarne. A moim zdaniem
    nie jest. Trudno uważać za stacjonarne urządzenie tylko dla tego, ze
    fundament jest stacjonarny. Samo urządzenie jest jak przenośne.

  • 15. Data: 2005-07-02 23:11:59
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie jest. Trudno uważać za stacjonarne urządzenie tylko dla tego, ze
    > fundament jest stacjonarny. Samo urządzenie jest jak przenośne.

    Jednak znasz się na wszystkim z fotoradarami włącznie. Szkoda ze jednak nie masz
    racji. A może dobrze że jej nie masz. Przenośny to może być nawet dom. Sfinks
    był przenośny. Jak się ktos uprze to piramidę przeniesie. Cały czas twierdze ze
    najlepiej jest jak o konkretnych rzeczach wypowiadają się fachowcy. Tamten to
    fachowiec od legalizacji. Ty chyba nie jesteś takim fachowcem. To po co chcesz
    udawadniać że się znasz na tym na czym sie nie znasz. Fotoradar wymaga
    legalizacji dla konkretnego miejsca gdzie jezt zainstalowany. Do tej pory była
    to partyzantka stosowana przez policję. Może jednak unia na coś się przyda i
    chociaż tą sprawę wyprostuje. Tomek

  • 16. Data: 2005-07-03 00:10:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wiesz, ja tylko wypowiedziałem moje zdanie. Poczekamy na te unię i
    prostowanie, ale jeśli nawet owa mityczna unia uzna, że konieczna jest
    legalizacja po każdym przeniesieniu, to i tak zdania nie zmienię, że to
    nie ma sensu.

    Chyba, że ktoś poda argument merytoryczny przemawiający za taką
    potrzebą. Bo niby czemu wskazania radaru przestawionego z miejsca na
    miejsce na trójnogu są prawidłowe, a jak przymocuję go do kawałka
    żelastwa zabetonowanego w ziemi, to nagle mają odbiegać od
    rzeczywistości?

    A argument, że ktoś jest mądrzejszy tylko dla tego, ze zajmuje
    odpowiednie stanowisko działa na mniej jak płachta na byka. Znam
    wystarczająco wielu kretynów na eksponowanych stanowiskach, by mieć
    podstawy do tego, alby takiego argumentu nie uznawać.

  • 17. Data: 2005-07-03 11:00:14
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wystarczająco wielu kretynów na eksponowanych stanowiskach, by mieć
    > podstawy do tego, alby takiego argumentu nie uznawać.

    Skąd wiesz że są prawidłowe skoro nie robi się dla nich legalizacji dla
    okreslonego miejsca. Takie urządzenie służy przede wszystkim do rozliczeń
    finansowych, tak jak waga sklepie albo kijek do odmierzania wstążki w
    pasmanterii. Tamte muszą mieć legalizację. A tak skomplikowane urządzenie według
    Ciebie nie musi. Może właśnie nadszedł czas żeby i to wyprostować. Urządzenie
    przeznaczone do rozliczeń musi mieć błąd wskazań nie większy od dopuszczalnego.
    Z reguły jest to nie więcej niż 3%. Na ten błąd wskazań w przypadku fotoradaru
    stacjonarnego może mieć wpływ wysokość umieszczenia. Jak będzie nisko to na błąd
    pomiaru nie będą miały wpływu korony drzew poruszające się przy wietrze. A jak
    będzie wysoko to może ogarniać wiązką również te drzewa i wynik może sie sumować
    albo odejmować od zmierzonego. Poniewaz zdjęcie jest dokumentem i na jego
    podstawie podejmuje sie pewne działania urzędowe to musi być niepodważalne.
    Jeśli nie spełnione są warunki wynikające z obowiązku legalizacji to nie jest to
    dokument i nie można zrobić nic. Żeby takie zdarzenia nie miały miejsca
    potrzebny jest niezależny od policji urzad zajmnujący się określaniem czy dane
    urządzenie jest wiarygodne. Jeśli pracownik tego urzędu twierdzi że takie
    urządzenie ma mieć legalizacje również co do miejsca ustawienia to należy
    przyjać to za pewnik. Takie rozwiązanie jest mądre i obiektywne. A ze przy
    okazji policja będzie miała jakieś problemy, Takie życie, policja też musi
    przestrzegać prawa nawet jak jest dla niej niewygodne. Też znam wielu idiotów
    mających swoje, nie zawsze zgodne z rzeczywistością zdanie. Myślę ze Ty do nich
    nie należysz a to co napisałeś o dokładności fotoradaru było żartem. Tomek

  • 18. Data: 2005-07-03 12:21:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A gdzie to czytałeś? Bo radar mierzy prędkość na podstawie pomiaru czasu
    > odbicia sygnału od celu. nie widzę powodu, by wskazania te miały ulegać
    > zmianie wraz z miejscem ustawienia. Wszak radary przenośne (ręczne czy
    nawet prosty rolnik widzi roznice, sproboj sobie wyobrazic dwa przypadki
    ekstremalne:
    -radar stoi sobie na trojnogu na wysokosci pojazdu (powiedzmy 1m nad
    asfaltem). Jedzie pojazd 100km/h i nastepuje pomiar prednosci. Wysylane
    sa dwa sygnaly, jeden wraca szybciej niz drugi bo sie zbliza z
    predkoscia X. Wskazanie? 100km/h
    - radar jest na slupie, skierowany do asfaltu pionowo (w dol). Jedzie
    pojazd z predkoscia 100km/h, wysylane sa dwa sygnaly, oba wracaja w tym
    samym czasie bo pojazd znajduje sie ciagle w prawie tej samej odleglosci
    "pod" radarem. Wskazanie? ~0km/h czyli blad ~100%

    i teraz wyobraz sobie zestaw sytuacji posrednich, gdy "kierunek" pomiaru
    jest nachylony do kierunku poruszania sie pojazdu od 0st do tych
    ekstremalnych 90st. Widzisz ze im wiekszy kat (i nie tylko w pionie, w
    poziomie-zakret rowniez) tym ciekawsze odchylki od normy ?

    co prawda latwo wysnuc z tego przykladu prosty wniosek - ze im gorzej
    zamontuja ta skrzynke, to tym bardziej zanizac bedzie pomiar predkosci.
    Ale np zle zamontowanie moze powodowac "lapanie" wiazka obu kierunkow
    ruchu itp, wiec pomiar moze wyjsc losowy, gdy akurat wypadnie ze dwa
    pojazdy sie mijaja tuz przed radarem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 19. Data: 2005-07-03 13:14:00
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ale np zle zamontowanie moze powodowac "lapanie" wiazka obu kierunkow
    > ruchu itp, wiec pomiar moze wyjsc losowy, gdy akurat wypadnie ze dwa

    173
    Bardzo ładnie to opisałeś. Co prawda radary do mierzenia prędkośći są radarami
    Dopplerowskimi i nie ma dużego znaczenia kat. Ale przykład jak najbardziej
    trafny podałeś. Tomek

  • 20. Data: 2005-07-03 16:55:26
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 03 Jul 2005 14:21:49 +0200,
    BartekK <s...@d...org> screamed:
> [...]
    > ekstremalnych 90st. Widzisz ze im wiekszy kat (i nie tylko w pionie, w
    > poziomie-zakret rowniez) tym ciekawsze odchylki od normy ?

    Ale tylko w niewielkim zakresie pierwszych metrów.
    Dalej różnica prędkosci sygnału i pojazdu jest zbyt duża, by wynik
    był rażąco nieprawidłowy. I kolejna rzecz - jest przecież zdjęcie,
    z którego ten Twój kąt można wywnioskować.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 18:53:28 user up 10661 days, 6:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If at first you don't succeed, to heck with it.